Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Citroën C6 3,0 V6 24V Exclusive: Svou cestou
14.7.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Od doby natočení populární filmové série s Fantomasem, kde si zahrál legendární Citroën DS, uplynulo již hodně času. Naštěstí je tu vlajková loď francouzské značky, která se zcela vymyká současné automobilové produkci a dává vzpomenout na originalitu.
Dlouhé čekání se podle nás vyplatilo a my jsme s více než dvouletým zpožděním od uvedení tohoto vozu mohli usednout do jeho nadmíru pohodlného a prostorného interiéru. Příbuznost se svými slavnými předchůdci je zde z hlediska technického řešení jednotlivých detailů a originality více než zřejmá to samé platí i vnějším vzhledu, který spíše než tuctový sedan připomíná kosmickou loď budoucích věků.
Ale abychom moc nepřeháněli, vlajková loď s označením C6 se pouze vymyká jakýmkoli zažitým postupům v oblasti designu a přináší majiteli pocit, že vlastní něco originálního. Stačí se podívat na siluetu špičkového sedanu, která připomíná spíše kupé, jehož plynule svažitý oblouk střechy je zakončen negativně skloněným (konkávním) zadním sklem, jenž ustupuje víku zavazadelníku. Poměrně vysoké boky dveří pak zakončuje dvojice obloukovitě tvarovaných zadních skupinových svítilen příliš nenarušujících ladný tvar zádě. To samé platí i o předních světlometech, které spíše kopírují dlouhou přední část vozu. Přesto zde sídlí moderní bi-xenonové světlomety funkcí natáčení do stran.
Pod rozměrnou přední kapotou se v našem případě ukrývala královská pohonná jednotka, a sice zážehový napříč uložený šestiválec 3,0 l (155 kW), který pro kapotou vozů z koncernu PSA není rozhodně žádným nováčkem. Najdeme ho tak třeba v nabídce i pro konkurenční Peugeot 607 a osobně si myslíme, že většina zákazníků raději sáhne po motorizaci 2,7 HDI (150 kW). Přesto však letitý agregát ve spojení s šestistupňovou samočinnou převodovkou se k charakteru největšího osobního Citroënu náramně hodil.
Kultivovaný, sametově jdoucí vidlicový šestiválec dokonale vyhověl pohodové jízdě, jakou umí právě tento model dokonale poskytnout. Ke sportovnějšímu stylu jízdy lze pohonnou jednotku donutit za pomoci tlačítka sport umístěného v blízkosti kulisy řazení a v dálničním provozu hbitě zrychlovat až na rychlosti kolem 200 km/h. V tomto režimu jízdy však počítejte s logicky větší spotřebou paliva na úrovni 15 litrů na každých sto kilometrů jízdy. Při normální jízdě se pak lehce dostanete na průměr nějakých 12 l/100 km. V každém případě z hlediska hodnocení jízdních vlastností, které jsou změřeny spíše na komfort, nám přeci jen trochu vadilo nepříliš přesné a přeposilované řízení, dále také měkké pérování nedostatečně tlumící rázy od děr, jichž je na českých silnicích druhé a třetí třídy opravdu mnoho.
Proto chce tento automobil za volantem klidnou povahu, která umí dostatečně vychutnat nabízené pohodlí uvnitř doslova lákající pro absolvování delší cesty ať už za volantem nebo v zadní části limuzíny. Pětimístný interiér francouzského sedanu je velice dobře přístupný čtveřicí doširoka se otevíratelných bezrámových dveří a nabízí téměř dokonalé pohodlí v měkce čalouněných sedadlech. Vnitřek testovaného vozu navíc prosvětlovalo krémový odstín čalounění a kůže, použité na sedadlech. Cestující zde mají k dispozici velký vnitřní prostor, přičemž díky příplatkovému paketu Lounge (40 000 Kč) má dvojice vzadu po stranách sedících pasažérů dokonce i podélně posuvná a vyhřívaná sedadla, jejichž opěradla se sklápějí do tzv. relaxační polohy. Navíc lze zezadu tlačítkem posunout i pravé přední sedadlo a udělat si tak doslova královský prostor pro vaše nohy. Ve výbavě testovaného provedení Exklusive si i řidič mohl připadat díky head up displeji, promítající nejdůležitější informace do prostoru před vozem, doslova jako pilot letadla. Z praktických detailů pak jmenujme originálně vyvedené kapsy ve všech čtyřech dveřích, které charakterizuje posuvný kryt z kořenového dřeva. Zde se Citroën zřejmě nechal inspirovat v nábytkářském průmyslu.
Týden strávený za volantem vlajkové lodi značky Citroën nás utvrdil v tom, že navzdory čím dál větší uniformitě ve třídě luxusních sedanů dokáže někdo jít svou cestou. Kromě svého elegantního vzhledu nabízí model C6 některé technologické inovativní prvky a důraz na absolutní komfort posádky. Škoda jen, že se zatím nenašlo na trhu dostatek zákazníků, kteří chtějí odlišit a věnují půldruhého milionu korun za vůz, jenž jim dodá pocit vlastnictví něčeho zvláštně krásného a mimořádně pohodlného. Má to však jednu výhodu, jenž francouzského výrobce těší už méně. Za pár let se vlastnictví tohoto vozu může změnit ve sběratelskou záležitost. Citroën C6 je totiž jedinečným sedanem, který se zcela vymyká. Na českém trhu je jeho základní cena začíná na 1 195 tisíci korunách. testovaný vůz s výbavou Exclusive pak stojí 1 565 000 Kč.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 5 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva