Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Chevrolet Corvette CERV II: Vette s pohonem 4x4 měla ovládnout Le Mans
23.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ne všechny Corvette v historii měly motor vpředu a pohon zadních kol. Některé byly i čtyřkolky a chtěly závodit v Le Mans, jako například CERV II.
Autoři plamenných slov o „odlišnostech od tradic” na adresu zadních světel nové Corvette C7 musí při pohledu na Corvette CERV II omdlít - tento prototyp má jeden uprostřed umístěný motor, dvě převodovky a pohon všech kol. Jak asi tušíte, nevznikl zrovna včera, letos se ale světu připomenout chce - k vidění bude v pennsylvánském Carlisle na každoroční výstavě Corvettes at Carlisle.
Zkratka CERV znamená Chevrolet Engineering Research Vehicle, označuje tedy prototypy určené pro výzkum. Stroj označený jako CERV II byl dokončen v roce 1964, šéfinženýr Zora Arkus-Duntov chtěl postavit nejrychlejší auto na světě, za kterýmžto účelem vyhodil veškeré konvence z okna. Chevy s tímto vozem pak chtěl závodit v Le Mans, na což však nakonec nedošlo.
CERV II je technikou velmi pozoruhodný. Osmiválec small block o objemu 377 kubických palců, tedy 6 178 ccm, byl umístěn uprostřed. Pro tuto zástavbu byl možná inspirací Ford GT40, zbytek však už byly vlastní nápady. Vůz byl osazen dvěma dvoustupňovými automatickými převodovkami, po jedné pro každou nápravu, a bylo možno měnit poměr výkonu posílaného na nápravy. CERV II tedy bylo čtyřkolka a systém pohonu není nepodobný řešení, se kterým přišlo Ferrari pro model FF.
Motor měl původně mít dva karburátory Weber, nakonec však dostal vstřikování Hilborn. S kompresním poměrem 10,8:1 dosahoval výkonu 500 koní a čas zrychlení na stovku se pohyboval od 2,8 do 3 sekund. Maximální rychlost dosahovala 322 km/h, některé testy ale ukázaly hodnotu až 338 km/h.
Na nic takového asi Chevrolet ani nepomýšlel, ale kdyby se v práci na CERV II pokračovalo, dnešní Corvette nemusela vypadat o mnoho jinak, než Audi R8. V letošním srpnu se tento kousek historie Chevy předvede na již zmíněné show Corvettes at Carlisle, takže pokud byste jej chtěli spatřit na vlastní oči...





Tento kousek historie Chevy Corvette, prototyp CERV II, uvidí návštěvníci srpnové výstavy Corvettes at Carlisle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet, zní z Nizozemska. Dosáhly 5 procent podílu na autech v provozu
3.3.2025K mání je „nákupní taška” od BMW, která na semaforech znejistí i frajery s Bugatti. Za cenu dvou výměn oleje v jejich autech
3.3.2025EU je definitivně k smíchu. Její „úleva” automobilovému průmyslu je ještě trapnější, než kohokoli soudného napadlo
4.3.2025VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí
4.3.2025Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva