Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Premiéra Bugatti Veyron Grand Sport, rozšířeno
18.8.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Zdá se vám cenovka "normálního" Veyronu, 1.000.000,- EUR, vysoká? Co si pak budete myslet o ceně jeho otevřené verze? Přesto se zaručeně najdou kupci pro všech 150 plánovaných kusů a ještě pochybí.
Další z velkých premiér uplynulého víkendu bylo představení otevřené verze Veyronu, která dostala název Grand Sport. Ta se od kupé liší nejen odnímatelnou střechou, auto bylo upraveno tak, aby byla zajištěna stejná tuhost karoserie a také bezpečnost pasažérů v případě převrácení.
Základní monokok byl zesílen v oblasti okolo boků a středového tunelu a do dveří přibyly nové podélné nosníky. Čelní sklo je vyšší a také tunely vstupů sání vzduchu nad kabinou jsou o pár centimetrů vyšší. Navíc do nich byly vestavěny prvky z uhlíkových vláken, které mají za úkol, kdyby došlo na kotrmelce, ochránit pasažéry.
Hlavní změnou je samozřejmě snímatelná pevná střecha z polykarbonátu. Jak už bylo dříve řečeno, sundat ji musíte manuálně a také si ji nemůžete vzít s sebou. Ani pak ale nemusíte mít strach z deště, protože v kufru je umístěna plátěná střecha, kterou lze, zase ručně, kabinu uzavřít. Jednu nevýhodu tohle řešení ale má. S plátěnou střechou je nejvyšší rychlost omezena na pouhých 130 km/h. Se sejmutou střechou se klidně můžete rozjet až na 360 km/h. A s nasazenou vám nic nebrání zkusit přízemní let obvyklým maximem Veyronu, tedy rychlostí 407 km/h.
Jak už bylo řečeno v úvodu, na plánu je výroba 150 kusů. Prvních 50 půjde registrovaným zákazníkům Bugatti, zbytek pak do "volného" prodeje. Ten úplně první bude vydražen v aukční síni Gooding & Company a veškerý zisk nad základní cenou 1.4 milionu EUR půjde na charitu.
Přidáno: Přikládáme video zachycující průběh aukce Grand Sport No 1. Samotný komentář není příliš zajímavý, tedy až na konečnou cenu, která se nakonec vyšplhala až na 2,9 milionu USD. Zajímavá je ale atmosféra takové akce a samozřejmě záběry na jednotlivé detaily nového Bugatti.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva