Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit
11.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
První Z4 vyjížděla už z továren BMW ve verzi, kterou by leckdo označil za přemotorovanou. Tato má motor ještě 2,5krát větší. A může být vaše.
Když se řekne BMW Z4 E85, tedy první generace tohoto stroje, každému nadšenci hned vytane na mysli verze M Coupé - tak trochu ďábelský stroj, který si svou pozici dokáže obhájit i vedle technicky spřízněné a přitom praktičtější M3 E46. Zaujme především tím, jak je malý a jak velký motor přitom hostí - řadový šestiválec o objemu 3,2 litru umístěný vpředu podél působí jako něco, co se ideálně hodí pod velmi dlouhou kapotu. Hodí se tam, vskutku, je to dechberoucí auto, které se za pár let bude v aukcích prodávat za sedmimístné částky. Ale ideálně? O tom by se dalo diskutovat.
Na fotkách vidíte stroj, který na první pohled vypadá jako něco méně než M Coupe. Původně to totiž byla verze s motorem 3,0si o výkonu 195 kW (265 koní), s nímž se Z4 Coupe též prodávala. Vůz sice dostal nárazníky eMka, z detailů ale znalí poznají, že tohle tovární M není. Takže je to něco méně, verze s třílitrem hrající si na něco, co není? To ani omylem, je to ještě mnohem víc.
Tento vůz se totiž jednoho dne potkal s Dodgem Ram SRT-10, ano, tím úchylným pickupem, který hostil techniku Dodge Viper. A pokud jste ve škole neflinkali biologii, víte, že malé zet-čtyřky s korbičkou z toho nevzešly - výsledkem se stala Z4 s motorem 8,3 V10 z Viperu, která je prý jediná taková na světě. Slyšet už jste o ní mohli, teď si ji ale můžete také koupit a i když vám nepotvrdíme, že na světě není druhé, že jde o aktuálně nejšíleněhjší silniční vůz k mání. nemáme nejmenší pochyby.
A slovo „silniční” raději zdůrazníme. I když tato Z4 uvnitř nevypadá se svým mohutným, navíc žlutě lakovaným vyrámováním a spartánskou výbavou příliš pohostinně a jasně připomíná, že nejvíce se tomuto stroji bude líbit při jízdě bokem, má přes veškeré provedené úpravy schválení pro provoz v Německu a tedy i u nás. To je patrnější při pohledu zvenčí, který ukáže nejen část německé registrační značky, ale také vcelku sériový vzhled - černě lakovaná kola jsou originální a krom žlutého prosvítajícího rámu vám „nebude hrát” tak akorát velké brzdy s šestipístkovými třmeny z Audi R8.
Ty se tu uplatní velice snadno, neboť vůz ve svých útrobách skrývá opravdový klenot, nejúspěšnějšího uprchlíka před downsizingem, motor 8,3 V10. Disponuje v tomto případě výkonem až 550 koní a točivým momentem nejvýše 750 Nm (90 % je prý dostupných od 1 500 ot/ min, který posílá na zadní kola přes šestistupňový manuál Tremec T-56. I přes obří motor na přídi si přitom zachovává relativně nízkou hmotnost a její solidní rozložení - prodávající udává 1 398 kg (na váhách můžeme vidět jen o málo více, ovšem s 15 litry benzinu) s rozložením 51 % na předku a 49 % na zadku.
Majitel a strůjce vozu v jedné osobě říká, že stroj lze nejlépe popsat jedním slovem: brutální. Krom motoru, brzd a rámu se navíc může chlubit i na míru ušitým výfukem s klapkou, která zůstává zavřená do 3 800 ot./min a pak nechá projevit zvuk, který „koresponduje s jízdním projevem”. Umí být také stále otevřená, to ale lze prý jen na okruzích bez hlukových limitů.
Po stránce praktičnosti jde stále o dvoumístné auto se slušným zavazadelníkem, i když velkou část ho zabrala zadní část výrazného vyrámování. Jak jede, netušíme (asi brutálně?), autor ale říká, že možnosti úprav nejsou vyčerpány. Hmotnost lze snížit až k 1 300 kg a výkon posunout kompresorem k 700 koním, prý pak ale bude těžké obhájit schválení vozu pro silniční provoz, které má - ruku na srdce - své velké kouzlo.
Pokud vás tato Z4 okouzlila (a že bychom se nedivili), k mání je v Německu za cenu 49 500 Eur (nebo vyšší nabídku) na eBay. To znamená 1,33 milionu Kč, což pochopitelně není málo peněz, na tak brutální unikát nám to ale nepřijde jako přemrštěná cifra. Tedy pokud někdo nenabídne více - v době psaní tohoto článku, ovšem na samém začátku aukce, se zatím nenašel nikdo...
Díky za tip a fotky, Eiky!
Není to tak úplně sleeper, nemá k němu ale daleko. Šílenější auto na prodej každopádně abyste pohledali
Obrázky ze stavby ukáží, jak moc místa zabírá v autě motor s převodovkou. Výfuk je umělecké dílo
Hmotnost vozu je rozumná, rozložení skoro ideální (zde s 15 l benzinu)
Ano, tento vůz byl používán jako driftovací mašina, bez polepů sponzorů mu to ale sluší víc
Zdroj: eBay
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 47 minutami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 08:17 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 07:04 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis