BMW M3 CSL se vrátí v roce 2010, v plné parádě

Nejrychlejší okruhové BMW, které se kdy dostalo do běžného prodeje, se zřejmě brzy dočká následníka. Očekávané potvrzuje německý Auto Zeitung, podle jehož zdrojů se tak stane již na konci příštího roku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

BMW M3 CSL se vrátí v roce 2010, v plné parádě

16.7.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek

BMW M3 CSL se vrátí v roce 2010, v plné parádě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejrychlejší okruhové BMW, které se kdy dostalo do běžného prodeje, se zřejmě brzy dočká následníka. Očekávané potvrzuje německý Auto Zeitung, podle jehož zdrojů se tak stane již na konci příštího roku.

Zkuste se schválně někoho zeptat, jaké sériově vyráběné BMW kdy dosáhlo nejlepšího času na slavné severní smyčce Nürburgringu. Supervýkonné M6, nebo M5? Slavná M1? Nebo snad drobná čtyřsetkoňová Z8? Ne, ne a zase ne. Všechny tyto vozy zastínila před lety relativně nenápadná šedá myška jménem M3 CSL. Coupé, Sportovní a Lehké, to byl recept na pokoření Nordschleife. Vůz na ní dosáhl v sériové konfiguraci v roce 2003 fascinujícího času 7 minut a 50 sekund, což je, pro srovnání, lepší čas, než kterého tehdy dosáhlo např. supersportovní Lamborghini Gallardo (7:52) nebo špičkové Ferrari 360 Challenge Stradale s výkonem 425 koňských sil (7:56).

Skoro neuvěřitelné výkony mělo na svědomí především snížení hmotnosti o 150 kilogramů. Chapmanovské „to add speed, add lightness” se zde dočkalo příkladné aplikace, vždyť i o klimatizaci jste museli u BMW žebrat jako prvek na přání. K nízké hmotnosti se přidalo nižší těžiště, perfektní vyvážení, excelentní brzdy a lehké zvýšení výkonu motoru na 360 koní. Tohoto vozu se na sklonku roku 2003 vyrobilo pouhých 1 200 kusů a po omezené sérii se jen zaprášilo. Vždyť vůz nabízel znatelně lepší výkony než mnohem dražší Porsche či Ferrari. Kdo koupil, neprohloupil, CSL dnes platí za ikonu a pod 1,8 milionu Kč koupíte leda auta, která položila život právě na Nordschleife... A to je hodně vysoká cena za pět let starou M3.

Doba ale pokročila, M3 je sice v nabídce BMW stále, ale v generaci E90, která má více než kdy dříve blíže k cestovnímu vozu, se skutečnými sporťaky si s hmotností kolem 1650 kg a kompromisním naladěním nemůže tykat. I proto fanoušci čekají na verzi CSL jak na smilování a jak se zdá, již brzy se dočkají.

Očekávaný vůz by se měl představit již příští podzim na frankfurtském autosalonu a na začátku roku 2010 se dostat do prodeje. Jeho hmotnost by měla být oproti sériové M3 nižší o 100 kg a očekávejte použití těch samých triků jako u předchozí generace E46 - zejména obě kapoty z karbonových vláken a spartánský interiér, do kterého si navigaci nekoupíte ani za příplatek. K tomu se má přidat dramatické zvýšení výkonu až někam ke 470 koním. Maximální rychlost by se měla zastavit na hranici 300 km/h a stovku by měl vůz zdolat kolem 4 sekund. První zprávy hovoří o omezené sérii 100 kusů, ale tomu nevěříme, čekat lze spíše něco kolem tisícovky.

Cena by měla začímat na přijatelných 90 000 Euro. Takže pokud máte na CSL zálusk, začněte šetřit, bude tu dříve, než se nadějete.


BMW M3 CSL se vrátí v roce 2010, v plné parádě - 1 - BMW M3 CSL 02BMW M3 CSL se vrátí v roce 2010, v plné parádě - 2 - BMW M3 CSL 03BMW M3 CSL se vrátí v roce 2010, v plné parádě - 3 - BMW M3 CSL 04

Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.