Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
BMW E9 CS s motorem z M5: krásný i schopný stroj laská smysly
28.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud se vám dnešní BMW nelíbí, ani vás nebaví a přesto chcete BMW, můžete sáhnout po krásné E9 CS a vnuknout ji techniku ostré M5 E39.
Existuje spousta lidí, pro které jsou starší BMW vizuálně mnohem přitažlivější než ta nová. A existuje ještě více těch, kterým se současná BMW nelíbí pro jejich techniku, která z nich dělá stále méně řidičské stroje. Pokud patříte mezi takové a zároveň si myslíte, že automobilka byla technicky na vrcholu někdy před 10 až 20 léty a nepohrdnete tehdejšími motory, podvozky a částečně i elektronikou, existuje způsob, jak to všechno zkombinovat. Německá firma MKO se pustila do přesně takového projektu - skloubila elegantní karoserii modelu E9 3.0 CS ze 70. let, předchůdce řady 6 E24, s mechanikou modernější, ale ne zcela moderní M5 E39.
Není tu jen osmiválcový motor S62, ale úplně všechno, tedy manuální šestikvalt, zavěšení kol i kola samotná, brzdy, elektronika, klimatizace a dokonce i interiér, nebo aspoň jeho velká část. Zde je možno vidět výhodu např. v přítomnosti airbagů, z hlediska estetického ale působí tlustý volant a masivní palubní deska dost nepatřičně a radši bychom zachovali sériovou kabinu.
Zvenčí však na karoserii vytvořené studiem Karmann neproběhly téměř žádné změny, snad až na úpravu blatníků pro větší kola či zabudování výfuku o čtyřech koncovkách. Dokud se tedy neznalé oko nepodívá dovnitř, jen máloco dává tušit přítomnost 4,9litrového atmosférického motoru, který produkuje okolo 400 koní a 500 Nm.
Tento stroj je v podstatě křížencem obou zmíněných automobilů. Vznikl postupným namontováním karoserie E9 na šasi a mechaniku E39, ne „pouhým” zabudováním komponentů z E39 do staršího auta. Samozřejmě muselo být obé upraveno, protože BMW řady 5 E39 je docela velké auto a naopak E9 CS zas tak velké není, rozdíl např. v rozvorech je asi 20 cm a v délce asi 12 cm.
Je to jistě zajímavý stroj, který sice jako historický automobil registrovat nepůjde, nemá-li člověk ty správné známé, a někteří puristé budou prskat. Svému majiteli však bude určitě působit obrovskou radost, a to ať už po otevření vrat garáže jen pohledem, či na silnici atmosférickým osmiválcem, manuálním šestikvaltem a podvozkem BMW M5. My jsme pro, z historie BMW mnoho lepších kombinací „vytřískat” nelze...
Moderní palubní deska to trochu kazí, jinak je však tato E9 CS téměř perfektní
Zdroj: CarBuildIndex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 11:22 - Brus
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB