Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h
3.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Deset válců se pod kapotu řady 1 nikdy nemontovalo. Toto auto bylo původně 120d, motor V10 S85B50 se do něj ale vešel snadno.
Dvanáctiválcové hatchbacky normálně nepořídíte, ale lze je postavit. Existují jako starší projekty zavedených tunerů a vznikají i dnes a ne zas tak ojediněle. To, co před sebou máme tentokrát, má ovšem o dva válce méně. Třebaže to zvenčí vypadá na obyčejnou řadu 1 třeba s čtyřválcovým dieselem.
Také to původně byl model 120d se vznětovým motorem o výkonu 163 koní. To není nic špatného, ale také to není auto, o kterém by bylo nutno psát roky po jeho zrodu. Tahle černá pětidveřová řada 1 dostala nevelkou ránu a snad se majiteli nechtělo do opravy, snad měl už delší dobu jiné plány - přesně nevíme. Do toho ovšem přišla M5 E60, také bouraná, ovšem tentokrát na zadní část auta.
Takže to, co je u této generace M5 podstatné, zůstalo v pořádku. Jistě už je jasné, kam tím míříme - německá firma KJ-Performance, která se zabývá opravami a úpravami vozů značky BMW, tahle dvě auta zkombinovala. A přidala díly ze třetího, neméně schopného stroje, aby vytvořila jeden z nejrychlejších atmosférických hatchbacků řady 1 pod sluncem.
Původní diesel se i s převodovkou stěhoval z auta ven a po opravě strukturálních částí poškozených nehodou a také zesílení, kde bylo třeba, a úpravy některých partií putoval dovnitř vidlicový desetiválec S85B50 i s poloautomatem SMG. Nebyl nový, jak stojí i výše, dostalo se mu i nějakého servisu a úpravy sání a řízení, takže nyní dává 550 koní v ukrutných 8 800 ot./min.
Tím třetím a neméně schopným strojem je BMW M3 generace E92 a je tu z něj řízení, podstatná část zadní nápravy včetně diferenciálu - který ale dostal kratší stalý převod - a poloos. Také jsou na všech čtyřech kolech brzdy z tohoto vozu a uvnitř z něj najdeme přístrojový štít, sedadla a volant. Odpružení je značky KW, je to verze Clubsport III.
Nelze se divit tachometru do 330 km/h; tohle auto nemá omezovač rychlosti a oněch 550 koní si musí poradit s rozumnými 1 590 kilogramy v plně připraveném stavu. Auto tedy zvládne 340 km/h a na stovce je za 4,4 vteřiny, jak ukáže jedno z videí níže. A kdyby vás zajímalo rozložení oné hmotnosti s destiválcovým motorem vpředu, pak je pořád skoro ideální - 55 procent na přední ose a 45 na zadní.
Výkon by se měl pohybovat někde u sériových 507 koní a 520 Nm. Není tu výfuk z M5 E60, alespoň ne z velké části, svody z tohoto vozu s největší pravděpodobností pochází. Ovšem koncovku vidíme jednu, nikoliv čtyři; potrubí má údajně průměr 90 mm, takže by to mohlo stačit, a byly odstraněny katalyzátory.
Právě výfukový systém by ještě mohl doznat nějakých změn, jak uvádí autoři tohoto projektu. Je to totiž poměrně čerstvá stavba, vůz vznikal letos v létě. A jak už to s podobnými projekty bývá, nejsou nikdy úplně hotové, vždycky se objeví něco, co ještě lze dodělat nebo vylepšit. Zatím se můžeme podívat na několik fotografií ze stavby, obrázky hotového vozu a několik videí, které ho ukazují v akci. Špatně rozhodně nejede a zní ještě lépe...
Ze dvou sériových a lehce bouraných BMW vzniklo jedno, které má do série blízko jen vizuálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva