Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h
3.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Deset válců se pod kapotu řady 1 nikdy nemontovalo. Toto auto bylo původně 120d, motor V10 S85B50 se do něj ale vešel snadno.
Dvanáctiválcové hatchbacky normálně nepořídíte, ale lze je postavit. Existují jako starší projekty zavedených tunerů a vznikají i dnes a ne zas tak ojediněle. To, co před sebou máme tentokrát, má ovšem o dva válce méně. Třebaže to zvenčí vypadá na obyčejnou řadu 1 třeba s čtyřválcovým dieselem.
Také to původně byl model 120d se vznětovým motorem o výkonu 163 koní. To není nic špatného, ale také to není auto, o kterém by bylo nutno psát roky po jeho zrodu. Tahle černá pětidveřová řada 1 dostala nevelkou ránu a snad se majiteli nechtělo do opravy, snad měl už delší dobu jiné plány - přesně nevíme. Do toho ovšem přišla M5 E60, také bouraná, ovšem tentokrát na zadní část auta.
Takže to, co je u této generace M5 podstatné, zůstalo v pořádku. Jistě už je jasné, kam tím míříme - německá firma KJ-Performance, která se zabývá opravami a úpravami vozů značky BMW, tahle dvě auta zkombinovala. A přidala díly ze třetího, neméně schopného stroje, aby vytvořila jeden z nejrychlejších atmosférických hatchbacků řady 1 pod sluncem.
Původní diesel se i s převodovkou stěhoval z auta ven a po opravě strukturálních částí poškozených nehodou a také zesílení, kde bylo třeba, a úpravy některých partií putoval dovnitř vidlicový desetiválec S85B50 i s poloautomatem SMG. Nebyl nový, jak stojí i výše, dostalo se mu i nějakého servisu a úpravy sání a řízení, takže nyní dává 550 koní v ukrutných 8 800 ot./min.
Tím třetím a neméně schopným strojem je BMW M3 generace E92 a je tu z něj řízení, podstatná část zadní nápravy včetně diferenciálu - který ale dostal kratší stalý převod - a poloos. Také jsou na všech čtyřech kolech brzdy z tohoto vozu a uvnitř z něj najdeme přístrojový štít, sedadla a volant. Odpružení je značky KW, je to verze Clubsport III.
Nelze se divit tachometru do 330 km/h; tohle auto nemá omezovač rychlosti a oněch 550 koní si musí poradit s rozumnými 1 590 kilogramy v plně připraveném stavu. Auto tedy zvládne 340 km/h a na stovce je za 4,4 vteřiny, jak ukáže jedno z videí níže. A kdyby vás zajímalo rozložení oné hmotnosti s destiválcovým motorem vpředu, pak je pořád skoro ideální - 55 procent na přední ose a 45 na zadní.
Výkon by se měl pohybovat někde u sériových 507 koní a 520 Nm. Není tu výfuk z M5 E60, alespoň ne z velké části, svody z tohoto vozu s největší pravděpodobností pochází. Ovšem koncovku vidíme jednu, nikoliv čtyři; potrubí má údajně průměr 90 mm, takže by to mohlo stačit, a byly odstraněny katalyzátory.
Právě výfukový systém by ještě mohl doznat nějakých změn, jak uvádí autoři tohoto projektu. Je to totiž poměrně čerstvá stavba, vůz vznikal letos v létě. A jak už to s podobnými projekty bývá, nejsou nikdy úplně hotové, vždycky se objeví něco, co ještě lze dodělat nebo vylepšit. Zatím se můžeme podívat na několik fotografií ze stavby, obrázky hotového vozu a několik videí, které ho ukazují v akci. Špatně rozhodně nejede a zní ještě lépe...






























Ze dvou sériových a lehce bouraných BMW vzniklo jedno, které má do série blízko jen vizuálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před hodinouKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 2 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva