Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Bentley s motorem TDI je hotové, teď už si jen vesele chrochtá
10.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Na začátku byla dvě auta: VW Phaeton 3,0 TDI a Bentley Conti GT W12. Po přestavbě tu máme Conti GT 3,0 TDI. A volný W12.
Možná si vzpomenete na Bentley Continental GT W12, který v Nizozemsku procházel náročnou přestavbou, při níž bylo dvanáctiválcové srdce vozu měněno za jinou pohonnou jednotku. Na tom nebylo nic až tak zvláštního, však také výjimečná auta jako Bentley si někteří majitelé nechávají významně upravovat, jenže podstatou této úpravy nebylo dostat pod kapotu něco ještě potentnějšího. Naopak, původní motor byl měněn za jiný, objemově i počtem válců poloviční. A také dieselový. Pod kapotu britského luxusního křižníku se stěhoval třílitrový šestiválec z Volkswagenu Phaeton.
Technicky to jde, do Phaetonu se také montoval šestilitrový motor W12, třebaže oproti Continentalu ve slabší inkarnaci. Zkombinovat tahle dvě auta tedy bylo vážně náročné, ale nikoliv neproveditelné. Dozvěděli jsme se, že tahle změna probíhala u firmy Dutch Build na přání majitele Bentley a samozřejmě se ho firma také ptala na důvod.
Jsou dva a jsou jednoduché - údržba a spotřeba paliva. Majitel Bentley údajně pracuje v oblasti umění a najezdí ohromné porce kilometrů. Bentley Continental GT byl pro takové používání stvořen, ovšem co tomu úplně nenapomáhá, je spotřeba 20 litrů benzínu na sto a také nákladná údržba, pokud vám po finanční stránce není všechno jedno.
Právě kvůli údržbě byl zvolen třílitrový šestiválec TDI a nikoliv pětilitrová V10 TDI. Její údržba je také náročná, třebaže by se do auta statutu Continentalu GT hodila lépe než značně plebejský třílitr. A také její parametry, 313 koní a 750 Nm, by velkému kupé seděly lépe než 225 koní a 450 Nm třílitru.
Tedy, přestavba začala letos zjara a skončila před pár týdny, první start motoru proběhl již v půlce srpna. Byla to skutečně náročná práce a co všechno obnášela, nejlépe ilustrují přiložené fotografie, kterých je celkem 158. Třílitr je menší než 6,0 W12, takže musela být řada dílů upravena, např. silentbloky motoru a také některé příslušenství. Tohle prostě nebyl snadný úkol.
Výsledek si také můžeme prohlédnout a poslechnout na již zmíněných videích níže. Není vysloveně ostudný, chrochtání typické pro motory 1,9 TDI to není, nicméně sametový hukot šesti litrů benzínového dvanáctiválce, který si můžete poslechnout na videu úplně dole, to též není. Je to prostě trochu noblesnější chrochtání naftové V6, nic více a nic méně. Výsledek ovšem bude plnit svou funkci a asi ji bude plnit velmi dobře.
Dalším aspektem téhle výměny motoru ovšem také bylo mít něco, co nikdo jiný nemá, zažít trochu dobrodružství. Totiž, bylo by jistě levnější vyměnit Continental GT za dieselový Phaeton nebo Audi A8, ale takové auto si může koupit každý. A jak říká dále firma Dutch Build, která prováděla výměnu motoru, nebylo to všechno - majitele Bentley napadlo namontovat tu šestilitrovou W12 do Golfu VII GTI.
Jestli bude také tenhle nápad realizován, je zatím ve hvězdách, mohl by ale být velmi zajímavý - i brutální Golf s motorem V10 biturbo by před takovým strojem musel smekat. Však by možná vzniklo něco jako kdysi z Golfu GTI přímo ve fabrice...
Na začátku byla dvě celá auta, na konci je dieselové kupé Bentley
Zdroj: Dutch Build
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva