Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Audi RS4 s výkonem Veyronu: tahle stará B5 udělá 0-300 km/h za 14,7 s
15.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Na první pohled je to staré Audi. Když si uvědomíte, že RS4 B5 se nedělalo jako sedan, a všimnete si karbonových brzd, bude už pozdě.
První Audi RS4, generace B5, se představilo v roce 1999 jako nástupce dnes již legendárního RS2. Také mělo V6 o objemu 2,7 litru, která byla přeplňovaná turbodmychadly, jenže tu bylo 381 koní a 440 Nm, o hodně víc než v případě RS2. A taky se RS4 generace B5 prodávalo jen jako kombík s názvem Avant.
Jak je možné, že se tedy díváme na RS4 s karoserií sedan? Jednoduše - vůz na snímcích a videích níže opustil továrnu jako S4. Tehdy měl stejný 2,7litrový motor, jen naladěný na „pouhých” 265 koní a 400 Nm. V současném stavu tu ze série zůstalo snad jediné - počet válců, pohon všech kol a umístění motoru vpředu podélně.
Když se ale dostal do rukou současného majitele, začaly se dít věci. Základem bylo nainstalování vzhledových prvků z RS4 Avant, v podstatě se liší nárazníky, loga a pár detailů; odtud označení RS4. Majitel ale nezůstal u původního výkonu, rozhodl se jej pořádně zvýšit. Motoru byl zvětšen objem na rovné tři litry a jsou tu nová, větší turba TTE-950.
Kromě toho víme také o leštěných kanálech v hlavách válců, odlehčených ventilech od firmy Supertech, kovaných pístech, precizně vyvážené klikové hřídeli, zakázkově vyráběných vačkovým hřídelích a výfukovém potrubí o průměru 102 mm. Výkon je tedy ohromný a postupem času rostl. Aktuálními hodnotami mají být 1 100 koní a 1 400 Nm. To je brutální síla, která se může měřit s Veyronem. Jen tento vůz má jaksi o deset válců méně.
Všechen ten výkon přenáší pořád manuální šestikvalt, který také být musel posílen, stejně jako spojka a systém pohonu všech kol quattro. Čtyřkolka se tu velmi hodí, zejména když se na videích níže podíváme, jak brutálně umí tohle auto zrychlovat - vidíme čas na stovku za 2,8 vteřiny, ze 100 na 200 km/h za 4,4 s a z 200 na 250 km/h za 2,9 s. A nebo z 200 na 300 km/h za 7,48 s. Dohromady to dává 10,1 vteřiny zrychlení z nuly na 250 km/h nebo 14,68 sekundy z nuly na 300 km/h. Maximálka se pohybuje okolo 360 km/h, kvůli převodům a dosažitelným otáčkám.
Po vzhledové stránce byste to do tohoto auta na první pohled neřekli. Jistě, jsou tu 20" kola a kratší pružiny, takže vůz sedí blíž k zemi, ale to umí se svou S4 udělat každý tuner, zas takový problém to není. V této době byla Audi S a RS ještě relativně blízko svým plebejským sourozencům, alespoň po stránce vzhledu. A karbonových brzd z Audi R8, které tohle auto dostalo, aby bylo výkon jak krotit, si hned nevšimnete.
Takže až se svým Ferrari F12berlinetta někde v okolí Hannoveru, kde toto Audi žije, budete čekat na semaforu, a vedle se postaví divoce prskající staré černé Audi a bude chtít závodit, doporučujeme se nevsázet o nic na způsob třeba auta. Ta věc vedle vás totiž může mít o nějakých 350 koní víc než vy a jede podle toho...























Pokud nejste petrolhead, do tohoto auta na první pohled neřeknete, že má 1 100 koní
Zdroj: Auto Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Termas de Rio Hondo včera 16:00
- Marc Márquez v této podobě je svým kolegům z MotoGP na obtíž včera 10:00
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny 12.3.2025
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách 12.3.2025
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
Nejnovější články
Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
včeraVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včeraNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.14. 04:50 - Vojta1988
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 00:16 - petr_riha
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB