Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
9násobný mistr světa si pro zábavu sjel rallye s 18 let starým autem. Vyhrál. A jak
21.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nebyla to žádná vesnická GP, ale regulérní podnik mistrovství Francie. Loeb přesto zvítězil nad řadou nových strojů, včetně Fordu Fiesta WRC.
Motoristický sport poznal jen málo takových fenoménů, jakým je Sébastien Loeb. V mistrovství světa v rallye dokázal suverénně uchvátit bezprecedentních 9 titulů v řadě a seriál opustil snad jen proto, že už ho to přestalo bavit. Vlastně nikdy nebyl pořádně poražen a i když dal světu WRC vale, vidět je dál. Zkusil vícero další disciplín, mimo jiné překonal rekord Pikes Peak a vyhrál by i letošní Dakar, kdyby mu vedení nesebralo kontroverzní rozhodnutí komisařů. Účastní se i dalších klání a občas zavítá také na menší podniky v rallye. O uplynulém víkendu si sjel 29. ročník Rallye National de Haute-Provence v domácí Francii a nad tím, co tam předvedl, zůstává rozum stát.
Svou účast v tomto podniku předem označil za „volnočasovou aktivitu”, takže na ni nevyrazil ani s nejlepší technikou, ani se svým obvyklým navigátorem. Pokud se po zhlédnutí fotky výše ptáte, jestli jel sám, pak odpovídáme: „Skoro.” Stejné označení jména na boku vozu patří jeho manželce Severine, protože... když jedete na „výlet”, vezmete rodinu a ne kolegu z práce. Daniel Elena, jakkoli s Loebem dále jezdí mimo jiné i na onom Dakaru, tentokrát zůstal doma.
Za vůz si Loeb vybral stroj, který by se skvěle vyjímal na rallye historiků, ale ne na aktuálním podniku mistrovství Francie - Peugeot 306 Maxi. To byl v polovině devadesátých let nepochybně schopný soutěžák své třídy, ani tehdy ale neměl na světovou špičku. Delecour s ním v roce 1996 dosáhl i pár lepších umístění v mistrovství světa, ale to bylo všechno - však je to předokolka s atmosféricky plněným dvoulitrem, nic jako čtyřkolky třídy WRC se silnějšími turbomotory.
Takže si Loeb sjel, předvedl svou historickou osobnost v historickém autě, diváci zatleskali, udělali si pár fotek...? Houby s octem, chce se říci. Loeb ke své „volnočasové aktivitě” s manželkou na sedadle spolujezdce ve speciálu z roku 1999 přistoupil s vervou sobě vlastní a stroj s výkonem 280 koní na 960 kg dovezl k vítězství. A jakému... Nejbližší konkurenci porazil o 33 sekund.
Teď si asi říkáte, co to bylo za rallye a že na druhém místě muselo jet něco jako Škoda 160 RS jedoucí za STS Chvojkovice-Brod. Jenže není to pravda. Francouzská rallye má vysokou úroveň, nakonec z ní vzešel i sám Loeb a tím druhým v pořadí byl Eric Fanguiaire na moderním Fordu Fiesta RS WRC s pohonem všech kol a 1,6litrovým turbem pod kapotou. Na dalších místech vidíme stroje tříd R5 a S2000, všechno moderní závoďáky s 4x4 a další 306 Maxi v pořadí ztratil na Loeba skoro 5 minut času.
To je ohromující a být kdokoli od druhého místa dále, jdeme se věnovat něčemu jinému - pokud v aktuálním stroji specifikace WRC neporazíte skoro 20 let starou předokolku, špičkový závodník asi nebudete. Můžeme se jen ptát, jak dlouho by Loeb ještě vítězil, kdyby svět WRC neopustil, jeho um je zjevně nadpozemský. Mimochodem, před pár týdny mu bylo 43 let...
Loeb si s manželkou pro zábavu sjel domácí rallye v 18 let starém speciálu. Že s ním vyhrál o půl minuty, je skoro nepochopitelné
Slabou konkurenci tu rozhodně neměl
Zdroje: Sébastien Loeb Racing, eWRC Results
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 2 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 4 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 7 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 14:27 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB