Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
1 z 20 Lamborghini Sesto Elemento řádící bez značek v provozu je úchvatná podívaná
16.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa, foto) Gallardo, Aventador či Huracán na silnici potkáte. Sesto Elemento stěží, nemá homologaci. Tento majitel si s tím hlavu nedělá.
Když Lamborghini představilo model Sesto Elemento a pak jej ve dvacetikusové sérii nabídlo zákazníkům, neobtěžovalo se s homologací pro silniční provoz. Dává to smysl, tohle auto mělo excelovat v poměru výkonu a hmotnosti a zejména snižování druhého zmíněného aspektu si se schválením pro běžný provoz příliš nerozumí.
V tomto autě totiž není není skoro nic zbytečného. Nemá palubní desku a sedačky jsou tvořeny polštáři přilepenými přímo na karbonové vaně, která tvoří šasi. Výsledek nemusí být komfortní, ale je okouzlující. Samo Lamborghini říká, že dodnes nic rychlejšího nevyrobilo a není důvod mu nevěřit - hmotnost 999 kg a výkon 570 koní znamenají sprint z klidu na stovku za 2,5 sekundy a nejvyšší rychlosti přes 320 km/h. A to je třeba říci, že tohle auto bude excelovat hlavně při řádění na okruhu.
Těch pár sběratelů, kteří si jej koupili, toho jistě nelitují. Jako nový tento vůz stál necelých 40 milionů Kč a jeden, který se svým vozem jezdil snad jen po garáži, jej vloni v létě nabídl k prodeji za nějakých osmdesát milionů korun. Ten vůz měl najeto 19 kilometrů. Jen devatenáct. Možná vydělal, ale s autem si moc nesjel. A soudě podle toho, co dnes uvidíte, o hodně přišel.
Katarský majitel jiného Sesta Elementa - nebo možná toho stejného, klidně ho mohl tehdy koupit, to neumíme vyloučit - totiž se svým vozem jezdí. V útrobách je technika Gallarda LP570-4 Superleggera, takže s jízdou tu vážně problém není. Jenže rozhodl se nejezdit jen na okruzích a na uzavřených tratích, ale pustil se se svým autem do provozu.
To není úplně legální, protože Sesto Elemento nemá silniční homologaci, jak stojí i výše. Nebudeme ale polemizovat nad tím, jak kapota tohoto vozu ochrání chodce, kterého maminka nenaučila se před přecházením rozhlédnout. Odhadujeme, že ve skutečnosti na tom tohle auto po technické stránce bude mnohem lépe než spousta jiných, která značky a také katarskou obdobu STK mají.
V každém případě je úchvatné vidět Sesto Elemento na silnici a nejen proto, že to není vůbec běžný úkaz. Řidič vůz vůbec nešetří, třebaže hlavně při akceleraci v přímce, a dává nám okusit jeho raketovou dynamiku i vskutku fascinující zvukový projev. A pozoruhodné jsou i kulisy - není běžné vidět takovéto video z arabského světa, na kterém by pilot supersportu v hlavní roli jezdil rychle, ale přesto relativně slušně. A většinou není kamerovým vozem Rolls-Royce Ghost, který si na přiložených fotkách také můžete prohlédnout. Některé trochu připomínají pohádky tisíce a jedné noci...
Video se postará o dobrý první dojem, ale v půlce už je to trochu nuda
Další fotky tohoto Sesta Elementa ho ukážou v lepším světle, doslova i obrazně. A mimochodem, na mytí tohoto auta je také zajímavý pohled
Zdroj: Jassim Mohammed Alemadi@Youtube, Foto: Hosam Al-Ghamdi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva