Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
1 z 20 Lamborghini Sesto Elemento řádící bez značek v provozu je úchvatná podívaná
16.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa, foto) Gallardo, Aventador či Huracán na silnici potkáte. Sesto Elemento stěží, nemá homologaci. Tento majitel si s tím hlavu nedělá.
Když Lamborghini představilo model Sesto Elemento a pak jej ve dvacetikusové sérii nabídlo zákazníkům, neobtěžovalo se s homologací pro silniční provoz. Dává to smysl, tohle auto mělo excelovat v poměru výkonu a hmotnosti a zejména snižování druhého zmíněného aspektu si se schválením pro běžný provoz příliš nerozumí.
V tomto autě totiž není není skoro nic zbytečného. Nemá palubní desku a sedačky jsou tvořeny polštáři přilepenými přímo na karbonové vaně, která tvoří šasi. Výsledek nemusí být komfortní, ale je okouzlující. Samo Lamborghini říká, že dodnes nic rychlejšího nevyrobilo a není důvod mu nevěřit - hmotnost 999 kg a výkon 570 koní znamenají sprint z klidu na stovku za 2,5 sekundy a nejvyšší rychlosti přes 320 km/h. A to je třeba říci, že tohle auto bude excelovat hlavně při řádění na okruhu.
Těch pár sběratelů, kteří si jej koupili, toho jistě nelitují. Jako nový tento vůz stál necelých 40 milionů Kč a jeden, který se svým vozem jezdil snad jen po garáži, jej vloni v létě nabídl k prodeji za nějakých osmdesát milionů korun. Ten vůz měl najeto 19 kilometrů. Jen devatenáct. Možná vydělal, ale s autem si moc nesjel. A soudě podle toho, co dnes uvidíte, o hodně přišel.
Katarský majitel jiného Sesta Elementa - nebo možná toho stejného, klidně ho mohl tehdy koupit, to neumíme vyloučit - totiž se svým vozem jezdí. V útrobách je technika Gallarda LP570-4 Superleggera, takže s jízdou tu vážně problém není. Jenže rozhodl se nejezdit jen na okruzích a na uzavřených tratích, ale pustil se se svým autem do provozu.
To není úplně legální, protože Sesto Elemento nemá silniční homologaci, jak stojí i výše. Nebudeme ale polemizovat nad tím, jak kapota tohoto vozu ochrání chodce, kterého maminka nenaučila se před přecházením rozhlédnout. Odhadujeme, že ve skutečnosti na tom tohle auto po technické stránce bude mnohem lépe než spousta jiných, která značky a také katarskou obdobu STK mají.
V každém případě je úchvatné vidět Sesto Elemento na silnici a nejen proto, že to není vůbec běžný úkaz. Řidič vůz vůbec nešetří, třebaže hlavně při akceleraci v přímce, a dává nám okusit jeho raketovou dynamiku i vskutku fascinující zvukový projev. A pozoruhodné jsou i kulisy - není běžné vidět takovéto video z arabského světa, na kterém by pilot supersportu v hlavní roli jezdil rychle, ale přesto relativně slušně. A většinou není kamerovým vozem Rolls-Royce Ghost, který si na přiložených fotkách také můžete prohlédnout. Některé trochu připomínají pohádky tisíce a jedné noci...
Video se postará o dobrý první dojem, ale v půlce už je to trochu nuda
Další fotky tohoto Sesta Elementa ho ukážou v lepším světle, doslova i obrazně. A mimochodem, na mytí tohoto auta je také zajímavý pohled
Zdroj: Jassim Mohammed Alemadi@Youtube, Foto: Hosam Al-Ghamdi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 25 minutami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před hodinou - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 3 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva