Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zmást autopiloty jde relativně snadno, ani nemusíte být hackeři
7.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Autopiloty se orientují pomocí lidarů, kterým jde „ukázat” odrazy reálně neexistující překážky. To znamená, že auto může bezdůvodně jít prudce na brzdy.
Člověk by řekl, že největším problémem autonomních vozů bude riziko hacknutí a dálkového ovládání. Tohle riziko rozhodně není zanedbatelné, ale není jediné. Automobily, které se orientují pomocí lidarů, tedy laserových radarů, jde relativně snadno zmást vysláním falešných signálů o přítomnosti dalších aut na silnici.
Potřebujete k tomu slabý laser a počítač, klidně přenosný a malinký typu Raspberry Pi, což je doslova kapesní přístroj. A také to, aby lidarová komunikace auta nebyla nějakým způsobem šifrovaná nebo skrytá, což u prototypů není, ale u produkčních aut klidně být může; zatím po silnicích jezdí jen testovací prototypy.
Pak jde senzorům auta „ukázat” pár dalších odrazů automobilů, třeba pár metrů před nosem, ale fyzické auto tam vůbec není. Autopilot si ale bude myslet, že tam je, protože ho „uvidí” - a třeba zašlápne brzdy nebo se bude chtít vyhnout, což může způsobit problém pro někoho, kdo jede za ním, řádně vystrašit posádku autonomního vozu a nebo klidně i něco horšího.
Že je tohle zmatení senzorů relativně snadné, ještě neznamená, že se jím bude bavit každý druhý znuděný puberťák. Podobně jako u ostatních „snadných” zneužití aut je stále potřeba vědět, co člověk dělá, a věnovat tomu čas a úsilí. V každém případě to ale může být další připomínkou, že vývojáři autonomních aut mají před sebou ještě pořádný kus práce - toto riziko jistě není poslední, se kterým se budou muset vypořádat...
Autopiloty Googlu už jezdí v provozu a používají lidar k orientaci
Zdroj: Engadget
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 16:33 - GeneHawkins
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch