Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zmást autopiloty jde relativně snadno, ani nemusíte být hackeři
7.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Autopiloty se orientují pomocí lidarů, kterým jde „ukázat” odrazy reálně neexistující překážky. To znamená, že auto může bezdůvodně jít prudce na brzdy.
Člověk by řekl, že největším problémem autonomních vozů bude riziko hacknutí a dálkového ovládání. Tohle riziko rozhodně není zanedbatelné, ale není jediné. Automobily, které se orientují pomocí lidarů, tedy laserových radarů, jde relativně snadno zmást vysláním falešných signálů o přítomnosti dalších aut na silnici.
Potřebujete k tomu slabý laser a počítač, klidně přenosný a malinký typu Raspberry Pi, což je doslova kapesní přístroj. A také to, aby lidarová komunikace auta nebyla nějakým způsobem šifrovaná nebo skrytá, což u prototypů není, ale u produkčních aut klidně být může; zatím po silnicích jezdí jen testovací prototypy.
Pak jde senzorům auta „ukázat” pár dalších odrazů automobilů, třeba pár metrů před nosem, ale fyzické auto tam vůbec není. Autopilot si ale bude myslet, že tam je, protože ho „uvidí” - a třeba zašlápne brzdy nebo se bude chtít vyhnout, což může způsobit problém pro někoho, kdo jede za ním, řádně vystrašit posádku autonomního vozu a nebo klidně i něco horšího.
Že je tohle zmatení senzorů relativně snadné, ještě neznamená, že se jím bude bavit každý druhý znuděný puberťák. Podobně jako u ostatních „snadných” zneužití aut je stále potřeba vědět, co člověk dělá, a věnovat tomu čas a úsilí. V každém případě to ale může být další připomínkou, že vývojáři autonomních aut mají před sebou ještě pořádný kus práce - toto riziko jistě není poslední, se kterým se budou muset vypořádat...
Autopiloty Googlu už jezdí v provozu a používají lidar k orientaci
Zdroj: Engadget
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 minutami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 3 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva