Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zemřela Johanna Quandt, jedna z dědiček BMW a druhá nejbohatší Němka
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Johanna Maria Quandt zdědila nemalý podíl v mnichovské automobilce po svém muži, který značku zachránil před bankrotem a prodejem Daimleru.
Mnichovská automobilka se v tomto týdnu zahalila do černého. Včera bylo oznámeno, že v pondělí 3. srpna zemřela ve věku 89 let Johanna Maria Quandt - druhá nejbohatší žena Německa a vdova po Herbertu Quandtovi. Německý průmyslník a jeden z klíčových akcionářů BMW vedení firmy převzal víceméně ve chvíli, kdy se chystala na výrobu roadsteru 507. Tedy kultovní ikony, jejíž výroba se ovšem natolik prodražila, až málem stáhla automobilku ke dnu. Správní rada proto v roce 1959 odsouhlasila, aby veškerá aktiva i pasiva firmy odkoupil konkurenční koncern Daimler.
Quandt ovšem navzdory radám svých bankéřů a finančních poradců nakonec k tomuto postupu nesvolil. Saturován svými jinými podnikatelskými aktivitami navýšil svůj podíl v BMW na 50 procent a namísto prodeje vehnal značku do nové éry, která ji vtiskla tvář, kterou známe z posledních dekád. Quandt zemřel v roce 1982 a po jeho smrti připadl jeho majetek a hlavně podíl v BMW jeho ženě (16,7 %), synu Stefanovi (17,4 %) a dceři Susanne (12,5 %). Ta sice získala nejmenší nejmenší část, zároveň jí však připadlo 50,1 procenta farmaceutické firmy Altana. Právě ona se díky tomu stala nejbohatší ženou Německa.
Dodat ještě můžeme tolik, že obě děti Herberta Quandta i nadále zasedají ve správní radě BMW. Své místo v ní měla až do roku 1997 i jejich matka, ta však nakonec na svůj post rezignovala a místo toho se začala věnovat svým charitativním nadacím. Co bude s jejím podílem v BMW, zatím není známo. Zmínit tak již můžeme pouze tolik, že Johanna Quandt se po smrti svého prvního muže již nikdy neprovdala a od zmiňovaného odchodu ze správní rady žila v ústraní ve svém domě v Bad Homburgu poblíž Frankfurtu. Její majetek byl jen krátce před smrtí odhadnut magazínem Forbes na 13,9 miliardy dolarů (cca 344,4 miliardy korun).



V pondělí zemřela Johanna Quandt, jedna z dědiček firmy BMW. Na fotografiích uprostřed a vpravo je v doprovodu svých dětí, kteří rovněž vlastní nemalé podíly ve značce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před 4 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nejčtenější články
Focus už na některých trzích skončil a nejde ho objednat. Ford ho má zabít všude, to pak teprve pozná „nudu”
12.3.2025Největší evropský výrobce baterek zkrachoval. Firmu nikdo nechce, jde o jeden z největších bankrotů v moderních evropských dějinách
13.3.2025Porsche přijde s novým spalovacím SUV. Jeho byznys upadá, pryč jsou prodeje, marže i zisky, propustí 3 900 lidí
13.3.2025Green Deal EU může nabrat docela nový směr. Zavřené továrny VW by mohly posloužit výrobě zbraní, nebylo by to poprvé
13.3.2025Na nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
13.3.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.12. 12:30 - Stepan
- Detektory policejních radarů před 5 hodinami - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení před 5 hodinami - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... včera - Truck Daškam
- whitelist & blacklist včera - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch