Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Závodní jezdec zkusil driftovat s absurdním volantem Tesly, dopadlo to, jak muselo
27.9.2021 | Petr Prokopec
Bylo jen otázkou času, než to někdo zkusí, nakonec se do toho pustil velmi povolaný muž. Řízení se věnuje prakticky celý život, ani on ale nedokázal s Teslou Model S Plaid driftovat jako s letitou Corvette Z06, doslova hmatal do prázdna.
O podivném volantu Yoke, kterým Tesla osadila svůj vrcholný Model S Plaid, se mluví prakticky nepřetržitě již několik měsíců. Kromě youtuberů, u nichž lze ovšem s ohledem na nedávné prořeknutí se jednoho z nich, pochybovat o upřímnosti, neznáme nikoho, kdo by jej chválil. Není to až tak překvapivé, neboť jediným pozitivem je lepší výhled na přístroje, jak nedávno shrnul Consumer Reports. Ve všem ostatním ale hranatý volant bez poloviny věnce s dotykovým ovládáním blinkrů či stěračů.
Tento názor skutečně není pouze náš, sdílí jej i řada profesionálních jezdců. Nově se mezi ně zařadil Kai Goddarn, který pochází ze závodnické rodiny. Jeho otec Geoff byl jedním z továrních pilotů BMW, stejně jako dvakrát opanoval šampionát World Superstox. Není tedy divu, že Kai se řízení věnuje celý život. Znám je pak jako člověk, který má cit pro výjimečnou kontrolu, i proto jej hlavně pro natáčení reklamních spotů angažovaly značky jako Maserati, McLaren, Ferrari nebo Porsche.
Nyní se Kai posadil za volant zmiňované Tesly, se kterou se pokusil driftovat stejným způsobem, jako s letitým Chevroletem Corvette Z06. Že se mu to ale zrovna nepovedlo, asi nemusíme dodávat. Pokud totiž v nějaké disciplíně potřebujete volant úplný, pak je to právě driftování, při kterém vám horní část věnce chybí více než kdy jindy. Ač tedy Kai uznává, že Model S Plaid je neskutečně rychlý, dále mu již stejně jako třeba už zmíněný kolega Randy Pobst nemůže přijít na jméno.
Znovu je tak třeba kalifornské značce vytknout možná až přílišnou snahu o inovace. Zvláště, když v tomto ohledu nešlo o nic jiného než o to, že tradiční kulatý volant je dle Elona Muska již příliš nudný. Ano, tak tomu možná i je, ovšem ovládat se jím dá auto prakticky dokonale. Něco takového však Yoke neumožňuje, což se ukázalo i na Ringu a ukazuje se to zas a znovu. Však si pusťte video níže, vidět profíka, jak se trápí s plynulým driftováním a u toho si omylem pouští stěrače za slunného dne, je velmi výmluvné...
Tesla vyvinula volant Yoke jen proto, že ten tradiční kulatý se Elonu Muskovi zdál příliš nudný. O šťastný krok se opravdu nejedná, stal se dalším předmětem kritiky. Foto: Tesla
Zdroj: Chillin' with Chet@YouTube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva