Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zákazníci Rolls-Royce o downsizing nestojí. Ostatních se nikdo neptá
15.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Klienti britské značky Rolls-Royce očividně žádným baterkami poháněným modelům nefandí a nenechají si sáhnout ani na dvanáctiválce.
Byla to otázka v přepočtu za padesát sedm milionů korun. Stačilo ji jen položit včas. Místo toho se Rolls-Royce začal vyptávat svých zákazníků na jejich zájem o elektromobily až potom, co za tyto peníze jeden s názvem 102EX postavil a představil na loňském ženevském autosalonu. Že to nebylo moc chytré rozhodnutí, si v automobilce uvědomili až posléze.
Po premiéře vozu Rolls-Royce uspořádal turné. Baterkami poháněný Phantom předvedl více než pětistovce nejlepších klientů, výsledek však těžko odpovídal očekávání. „Reakce byly rozporuplné,“ řekl pro americký magazín Car and Driver Torsten Müller-Ötvös, předseda představenstva a šéf firmy. Lidem se líbila akcelerace a naprosté ticho, jenže představa osmihodinového nabíjení z třífázové nabíječky a až dvacet hodin z běžné zásuvky při dojezdu 200 km byla pro ně naprosto neakceptovatelná.
Spousta zákazníků ale bylo mnohem nekompromisnějších. „Řekli nám to jasně - ,nezahrávejte si s dvanáctiválcovými motory‘,“ prozradil Torsten Müller-Ötvös na newyorském autosalonu, čímž chtěl říci, že menší motory nepřipadají pro majitele vozů Rolls-Royce do úvahy. „Je to jejich svatý grál a milují jej,“ potvrdil nejvyšší boss.
Zjištění, že o elektromobily a downsizing prakticky nikdo nestojí, vyšlo Rolls-Royce celkem jistě na mnohem více než oněch šedesát milionů korun, za ty možná obkroužil svět s prototypem 102EX. Marnotratnost? Dost možná. Britové se však alespoň zeptali. Zákazníci běžných značek jsou ale dnes stavěni před hotovou věc, ať se jim to líbí nebo ne - na výběr je motor „downsizovaný”, nebo žádný.
Stačilo se zeptat dříve a miliony liber za prototyp 102EX by zůstaly doma. A možná stačilo jen myslet, elektromobily jsou dnes s ohledem na možnosti akumulátorů v této třídě aut stále mrtvým konceptem.
Zdroj: caranddriver.com , autonews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:23 - M.Z.
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch