Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zákazníci Rolls-Royce o downsizing nestojí. Ostatních se nikdo neptá
15.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Klienti britské značky Rolls-Royce očividně žádným baterkami poháněným modelům nefandí a nenechají si sáhnout ani na dvanáctiválce.
Byla to otázka v přepočtu za padesát sedm milionů korun. Stačilo ji jen položit včas. Místo toho se Rolls-Royce začal vyptávat svých zákazníků na jejich zájem o elektromobily až potom, co za tyto peníze jeden s názvem 102EX postavil a představil na loňském ženevském autosalonu. Že to nebylo moc chytré rozhodnutí, si v automobilce uvědomili až posléze.
Po premiéře vozu Rolls-Royce uspořádal turné. Baterkami poháněný Phantom předvedl více než pětistovce nejlepších klientů, výsledek však těžko odpovídal očekávání. „Reakce byly rozporuplné,“ řekl pro americký magazín Car and Driver Torsten Müller-Ötvös, předseda představenstva a šéf firmy. Lidem se líbila akcelerace a naprosté ticho, jenže představa osmihodinového nabíjení z třífázové nabíječky a až dvacet hodin z běžné zásuvky při dojezdu 200 km byla pro ně naprosto neakceptovatelná.
Spousta zákazníků ale bylo mnohem nekompromisnějších. „Řekli nám to jasně - ,nezahrávejte si s dvanáctiválcovými motory‘,“ prozradil Torsten Müller-Ötvös na newyorském autosalonu, čímž chtěl říci, že menší motory nepřipadají pro majitele vozů Rolls-Royce do úvahy. „Je to jejich svatý grál a milují jej,“ potvrdil nejvyšší boss.
Zjištění, že o elektromobily a downsizing prakticky nikdo nestojí, vyšlo Rolls-Royce celkem jistě na mnohem více než oněch šedesát milionů korun, za ty možná obkroužil svět s prototypem 102EX. Marnotratnost? Dost možná. Britové se však alespoň zeptali. Zákazníci běžných značek jsou ale dnes stavěni před hotovou věc, ať se jim to líbí nebo ne - na výběr je motor „downsizovaný”, nebo žádný.
Stačilo se zeptat dříve a miliony liber za prototyp 102EX by zůstaly doma. A možná stačilo jen myslet, elektromobily jsou dnes s ohledem na možnosti akumulátorů v této třídě aut stále mrtvým konceptem.
Zdroj: caranddriver.com , autonews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva