Youtuber si po roce a půl čekaní převzal nové Ferrari za 9 milionů, zdevastoval ho po hodině dělání nesmyslů

S úctou bychom se chovali k jakémukoli novému autu, tím spíše pak, kdyby šlo o vysněné Ferrari s bezmála 10milionovou cenovkou. Jake Paul to ale zjevně vidí jinak, a tak přesně tohle auto trápil. Až se ucho utrhlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Youtuber si po roce a půl čekaní převzal nové Ferrari za 9 milionů, zdevastoval ho po hodině dělání nesmyslů

30.6.2023 | Petr Miler

Youtuber si po roce a půl čekaní převzal nové Ferrari za 9 milionů, zdevastoval ho po hodině dělání nesmyslů

/

Foto: Ferrari

S úctou bychom se chovali k jakémukoli novému autu, tím spíše pak, kdyby šlo o vysněné Ferrari s bezmála 10milionovou cenovkou. Jake Paul to ale zjevně vidí jinak, a tak přesně tohle auto trápil. Až se ucho utrhlo.

Nevím, jak vy, ale my jsme převzetí nového auta - ať už úplně nového, nebo jen pro nás „nové” ojetiny - vždy považovali za menší svátek. A s takovým vozem zprvu vždy zacházeli v rukavičkách. U úplně nového auta je to jasné, musí se zajet, takže na nějaké divočení je během prvních pár tisíc kilometrů nutné zapomenout, u ojetého vlastně také. Však vůz neznáte, nevíte, v jaké je přesně kondici a dát mu hned „čočku” se může stát zdrojem řady problémů, nutně nejen technických.

Kdybychom tedy přebírali po roce a půl čekání nové Ferrari 296 GTB za 421 tisíc dolarů, asi 9,1 milionu Kč, přistupovali bychom k němu velmi jemně. Jinak to ale viděl známý youtuber Jake Paul, který si přesně tento vůz za přesně takovou cenu koupil. Na žádné zajíždění neměl náladu, a tak auto prakticky hned podrobil testům maximální akcelerace, aby s ním záhy začal dělat tzv. donuty.

Nebavíme se o žádném jemném protáčení kol, ale docela drsných otočkách na místě, které autu musely dát zabrat. A nedá se říci, že by se mu to líblo - jeho přístrojová deska se po chvíli rozsvítila jako vánoční stromeček a kapitulovala s hromadou zářících varovných ikonek. Auto mimo jiné hlásilo chybu světlometů, selhání voliče jízdních režimů, automatické parkovací brzdy nebo elektronické stabilizace. Výsledná hláška je ale jednoznačná - zajeďte s autem do servisu.

Navzdory plejádě chybových hlášek zůstalo pojízdné, je ale otázkou, jak vážné problémy s ním budou. Ony hlášky zní jako banální selhání elektroniky, ale tak to být nemusí. V živé paměti mám případ BMW jednoho známého, kterému se na přístrojové desce (dnes tedy spíše jen displeji) rozsvítilo o poznání méně kontrolek, nakonec mu ale v autě museli postupně vyměnit přístrojovou desku, řídicí jednotku bezpečnostních systémů, airbag, jakýsi kabel, odpor a ještě několik dalších drobnějších dílů, aby se chybové signály podařilo trvale odstranit.

On to měl aspoň v záruce na účet Mnichova, ale bude to tak mít i Jake Paul? Jeho zacházení s autem se stoprocentně lišilo od postupu stanoveném automobilkou pro první stovky a tisíce kilometrů jízdy, a tak záruční opravu může vzhledem k dokumentaci onoho zacházení snadno odmítnou. Oprava pak může vyjít na statisíce jako nic, je ovšem otázkou, zda to zrovna Paula bude při jeho příjmech trápit.


Youtuber si po roce a půl čekaní převzal nové Ferrari za 9 milionů, zdevastoval ho po hodině dělání nesmyslů - 1 - Ferrari 296 GTB 2022 zvuk akcelerace 02Youtuber si po roce a půl čekaní převzal nové Ferrari za 9 milionů, zdevastoval ho po hodině dělání nesmyslů - 2 - Ferrari 296 GTB 2022 zvuk akcelerace 04Youtuber si po roce a půl čekaní převzal nové Ferrari za 9 milionů, zdevastoval ho po hodině dělání nesmyslů - 3 - Ferrari 296 GTB 2022 zvuk akcelerace 06
Ferrari 296 GTB je technický skvost svého druhu, Jake Paul s ním ale zacházel jako s kusem hadru. A tak to asi po hodině to vzdalo. Foto: Ferrari

Zdroj: Jake Paul@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.