Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Yaris Hybrid je nejúspornější Toyotou v historii
7.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Toyota se dnes s menším zpožděním pochlubila spotřebou Yarisu Hybrid, který se měl stát nejúspornějším vozem ve své třídě. Zvládl nejen to.
Pohonné ústrojí Yarisu Hybrid se vám vzhledem k velikosti tohoto vozu může zdát až příliš komplikované. Nebudeme vám v takovém případě oponovat, faktem ale je, že minimálně na papíře se projevuje zcela výjimečnou efektivitou.
Toyota se v prvotním představení vozu paradoxně zrovna spotřebou paliva nepochlubila a její odhalení si nechala na později. Možná dříve pouze nebylo dokončeno oficiální měření, pokud ale šlo o jakýsi zlatý hřeb, je prezentování výsledku v podobném světle docela namístě - vůz totiž vykazuje kombinovanou spotřebu pouze 3,5 litru benzinu na 100 km.
Bavme se o tom, jak moc jsou si papírové údaje s pozdější realitou podobné, ale když už nic jiného, jde v tomto případě o číslo z „čistého měření”, tedy hodnotu plně srovnatelnou s jakýmkoli vozem konvenční konstrukce. Yaris Hybrid totiž není „plug-in”, při testu tedy nemůže podvádět akumulátory nabitými z garáže. A když si k tomu přidáme, že nejde o žádné ekologické nedochůdče, ale o vcelku výkonné, stokoňové auto...
Je mimochodem zajímavé, že sama Toyota jej označuje za nejúspornější vůz své historie (a my ji v tom rozhodně neodporujeme), přitom třeba Prius Plug-in Hybrid se v eurotestu honosí kombinovanou spotřebou 2,2 l na 100 km. Právě ta je ale pokřivená nabitými akumulátory a není dlouhodobě (a de facto ani krátkodobě, pokud nepovažujeme elektřinu za vzduch) udržitelná. Toyota to zjevně dobře ví a i proto primát dává reálně úspornějšímu Yarisu.
I když známe hodnotu spotřeby, některé detaily si výrobce stále nechává pro sebe - známa není třeba dynamika, cena a ani ony tři přiložené fotografie čerstvé doplněné jen o dva technické pohledy jistě nebudou pro zájemce o tento vůz dokonale uspokojivé. Všechna další dosud známá fakta najdete v již zmíněném předchozím článku.
Toyota Yaris Hybrid na třech starších a dvou nových snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva