Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Yaris Hybrid je nejúspornější Toyotou v historii
7.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Toyota se dnes s menším zpožděním pochlubila spotřebou Yarisu Hybrid, který se měl stát nejúspornějším vozem ve své třídě. Zvládl nejen to.
Pohonné ústrojí Yarisu Hybrid se vám vzhledem k velikosti tohoto vozu může zdát až příliš komplikované. Nebudeme vám v takovém případě oponovat, faktem ale je, že minimálně na papíře se projevuje zcela výjimečnou efektivitou.
Toyota se v prvotním představení vozu paradoxně zrovna spotřebou paliva nepochlubila a její odhalení si nechala na později. Možná dříve pouze nebylo dokončeno oficiální měření, pokud ale šlo o jakýsi zlatý hřeb, je prezentování výsledku v podobném světle docela namístě - vůz totiž vykazuje kombinovanou spotřebu pouze 3,5 litru benzinu na 100 km.
Bavme se o tom, jak moc jsou si papírové údaje s pozdější realitou podobné, ale když už nic jiného, jde v tomto případě o číslo z „čistého měření”, tedy hodnotu plně srovnatelnou s jakýmkoli vozem konvenční konstrukce. Yaris Hybrid totiž není „plug-in”, při testu tedy nemůže podvádět akumulátory nabitými z garáže. A když si k tomu přidáme, že nejde o žádné ekologické nedochůdče, ale o vcelku výkonné, stokoňové auto...
Je mimochodem zajímavé, že sama Toyota jej označuje za nejúspornější vůz své historie (a my ji v tom rozhodně neodporujeme), přitom třeba Prius Plug-in Hybrid se v eurotestu honosí kombinovanou spotřebou 2,2 l na 100 km. Právě ta je ale pokřivená nabitými akumulátory a není dlouhodobě (a de facto ani krátkodobě, pokud nepovažujeme elektřinu za vzduch) udržitelná. Toyota to zjevně dobře ví a i proto primát dává reálně úspornějšímu Yarisu.
I když známe hodnotu spotřeby, některé detaily si výrobce stále nechává pro sebe - známa není třeba dynamika, cena a ani ony tři přiložené fotografie čerstvé doplněné jen o dva technické pohledy jistě nebudou pro zájemce o tento vůz dokonale uspokojivé. Všechna další dosud známá fakta najdete v již zmíněném předchozím článku.
Toyota Yaris Hybrid na třech starších a dvou nových snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 5 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 7 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 8 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 10 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva