Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vzácná Ferrari 250 GT SWB a 275 GTB/4 jsou k mání, sběratel je odkázal charitě
7.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Richard Colton, sběratel Ferrari, měl strach z moře. Proto jeho rodina věnovala charitě zachraňující trosečníky dvě velmi cenná Ferrari z pozůstalosti.
Příspěvky na charitu jsou relativně běžnou věcí, zejména jste-li multimilionáři. Některé hollywoodské hvězdy na dobročinné účely posílají ohromné sumy. Nestává se ale, aby z dědictví po sběrateli automobilů byly dva z velmi vzácných a ceněných vozů charitě darovány. Právě to ale následovalo po smrti Brita Richarda Coltona, dlouholetého sběratele vozů Ferrari.
Royal National Lifeboat Institution (RNLI) je dobročinná organizace, která podle informací na svém webu zachraňuje trosečníky u pobřeží Britských ostrovů. Richarda Coltona prý moře „znervózňovalo” a snad proto právě tato charita dostala takto velký dar, podle mluvčího Jamese Oxleyho největší, jaký kdy obdržela. Obě auta budou prodána v aukci 14. října a charita doufá, že za výtěžek pořídí dvě nové lodě.
A co to konkrétně Coltonova rodina charitě darovala? Červený stroj je Ferrari 250 GT SWB z roku 1960. Je to druhé vyrobené 250 GT SWB s volantem vpravo vůbec a je ve specifikaci semi-competizione, což znamená samosvor mezi zadními koly, dvanáctiválec naladěný na 280 koní, lepší převodovku a větší nádrž. Očekává se, že v aukci vynese jeho prodej přes 5 milionů liber (180,8 milionu korun).
Stříbrný vůz je model 275 GTB/4, tedy čtyřvačková verze modelu 275 GTB, a byl vyroben v roce 1967. Hlavním rozdílem oproti GTB je rozvod DOHC; celkem jsou tedy v motoru vačkové hřídele čtyři a odtud také označení GTB/4. 3,3litrový dvanáctiválec v tomto voze má 300 koní a maximálka je 266 km/h. Je to o něco méně vzácný a tedy i méně drahý kousek ve srovnání s 250 GT SWB, i tak se ale dá očekávat, že přinese do kasy RNLI pořádnou sumu.












Červené Ferrari 250 GT SWB se údajně může prodat za 5 milionů liber
Stříbrná 275 GTB/4 asi přinese menší peníze, ale také nebude levná
Zdroj: Classic And Sports Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
před 4 hodinamiUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 2 hodinamiČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
před 4 hodinamiŠéf Seatu náhle skončil, těsně před tím ale v rozhovoru popsal, jak na tom dnes automobilka je
před 5 hodinamiMalá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
před 7 hodinamiPoslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva