Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Výroba současného Renaultu Mégane RS skončila, pro třídvířko nadobro
22.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi ukončili montáž svého vrcholného hot hatche již 6. července. Nástupce se vrátí do výroby na konci příštího či na počátku přespříštího roku.
Výroba třetí generace Renaultu Mégane RS odstartovala v roce 2009 ve španělské Palencii. Od té doby vzniklo zhruba 30 tisíc exemplářů, jenž vyjma evropských trhů zamířily také do Japonska, Číny, Singapuru, Jižní Afriky nebo třeba Austrálie. Mimo to varianta 275 Trophy-R nakrátko získala rekord mezi předokolkami na Ringu, neboť Severní smyčku obkroužila za působivých 7 minut a 54 sekund, třebaže po značných úpravách.
Po takřka sedmi letech ale Francouzi výrobu ukončili, přičemž poslední exemplář sjel z montážních linek již 6. července. Automobilka však teprve nyní odhalila na svém profilu na Facebooku nový snímek, jenž tuto událost dokumentuje. Kromě pohledu na holý skelet vozu si přitom můžeme povšimnout nápisu „Adiós X95“, jenž odkazuje na platformu, na které je stávající varianta postavena.
Renault samozřejmě již chystá nástupce, který nejspíše bude odhalen v březnu příštího roku na autosalonu Ženevě či o trochu později na podzim ve Frankfurtu. V závislosti na daném termínu se pak rozjede výroba i prodej, nový Mégane RS bychom tak u prodejců měli čekat snad do konce příštího roku. K mání přitom již bude pouze pětidveřová varianta.
Pod kapotou máme podle nejnovějších zpráv očekávat evoluční variantu stávajícího přeplňovaného dvoulitru, ačkoliv předchozí spekulace mluvily o 1,8litrovém či 1,6litrovém objemu. Výkon by se měl pohybovat okolo 300 koní, zbytek hnacího ústrojí je ovšem zahalen tajemstvím. Mluví se totiž o pohonu předních i všech čtyř kol, stejně jako o manuálu a automatu EDC.
V tomto ohledu máme potvrzenou pouze samočinnou převodovku, jíž si vyžádalo větší množství zákazníků. Šéf divize Renaultsport Patrice Ratti pak sice uvedl, v ideálním světě by Renault Mégane RS měl doprovázet také manuál, zatím je ale otázkou, jestli k tomu skutečně dojde. Pohon všech kol je ale nejspíše i kvůli nákladům mimo hru, namísto toho tak RS nabídne nejspíše jen zadní řízenou nápravu 4Control. I to je ale prozatím pouhá spekulace, na bližší informace tak budeme muset ještě pár měsíců vyčkat.
Renault již před více než měsícem ukončil výrobu Méganu RS...
...třídveřová karoserie se navíc již s novou generací nevrátí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
před 4 hodinami - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nejnovější články
- Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
před hodinou - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
před 2 hodinami - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
před 4 hodinami - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
před 5 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva