Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW ve Frankfurtu odhalí i jednomístný elektromobil. Klon Audi A0 to nebude
23.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen se zjevně rozhodl zaplavit svůj frankfurtský stánek malými auty. Po odhalení produkčního mini up! přidal i avízo o malém elektromobilu.
Zatím nevíme, co to přesně bude, informace „jednomístný” a „elektrický” by ale mohly dávat tušit cosi o pojízdném elektrickém křesle (neberte to doslova...) ve stylu čerstvě odhaleného Audi A0. Jak se ale zdá, o klon této koncernové podivnosti v případě malého VW nepůjde.
Informací máme zatím k dispozici minimum, jisté je jen to, že 8. září v Berlíně automobilka odhalí jednomístný experimentální vůz poháněný elektřinou. Šéf vývoje Volkswagenu Jürgen Leohold k tomu dodal jen tolik, že vůz je stvořen pro krátké cesty, což později potvrdila i mluvčí firmy.
Leohold v souvislosti s touto novinkou zmínil nedávný koncept XL1, a tak je docela pravděpodobné, že půjde o menší a čistě elektřinou poháněný vůz stejného ražení. Vtipná je poznámka šéfa vývoje v tom smyslu, že nový vůz bude mít oproti XL1 lepší parametry co do spotřeby paliva - aby také ne, když půjde o elektromobil, zde bude spotřeba paliva dozajista nulová. Spotřeba energie ale už taková určitě nebude...
Jaké má koncern s tímto modýlkem záměry teprve uvidíme, pokud ale generální ředitel a předseda představenstva Martin Winterkorn řekl, že automobilka chce v roce 2018 vyrábět 10 000 000 aut a z nich 3 % s elektrickým pohonem, znamená to produkci 300 000 elektromobilů ročně. A tak firma zkrátka s pár modely přijít musí, aby tuto „kvótu” naplnila. Potvrzen byl již elektrický model up!, krom toho ale byla ze strany firmy slyšet na stranu elektromobilů spíše skepse, jakkoli několik prototypů na bázi modelů vyšších tříd již bylo odhaleno. V jejich případě ale víme, že výrobce vsadí spíše na plug-in hybridy a k „elektrifikaci” tak zbudou jen modely menší, u nichž velmi omezený dojezd a dlouhá doba nabíjení nejsou tak limitující. V tomto kontextu jakési jednomístné městské elektropřibližovadlo dává smysl.





























Dříve představený hybrid XL1 by měl napovědět mnohé o pojetí nového jednomístného elektromobilu VW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 5 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před hodinouČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 8 minutamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před hodinouHezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
před 3 hodinamiEU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
před 4 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva