Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW ve Frankfurtu odhalí i jednomístný elektromobil. Klon Audi A0 to nebude
23.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen se zjevně rozhodl zaplavit svůj frankfurtský stánek malými auty. Po odhalení produkčního mini up! přidal i avízo o malém elektromobilu.
Zatím nevíme, co to přesně bude, informace „jednomístný” a „elektrický” by ale mohly dávat tušit cosi o pojízdném elektrickém křesle (neberte to doslova...) ve stylu čerstvě odhaleného Audi A0. Jak se ale zdá, o klon této koncernové podivnosti v případě malého VW nepůjde.
Informací máme zatím k dispozici minimum, jisté je jen to, že 8. září v Berlíně automobilka odhalí jednomístný experimentální vůz poháněný elektřinou. Šéf vývoje Volkswagenu Jürgen Leohold k tomu dodal jen tolik, že vůz je stvořen pro krátké cesty, což později potvrdila i mluvčí firmy.
Leohold v souvislosti s touto novinkou zmínil nedávný koncept XL1, a tak je docela pravděpodobné, že půjde o menší a čistě elektřinou poháněný vůz stejného ražení. Vtipná je poznámka šéfa vývoje v tom smyslu, že nový vůz bude mít oproti XL1 lepší parametry co do spotřeby paliva - aby také ne, když půjde o elektromobil, zde bude spotřeba paliva dozajista nulová. Spotřeba energie ale už taková určitě nebude...
Jaké má koncern s tímto modýlkem záměry teprve uvidíme, pokud ale generální ředitel a předseda představenstva Martin Winterkorn řekl, že automobilka chce v roce 2018 vyrábět 10 000 000 aut a z nich 3 % s elektrickým pohonem, znamená to produkci 300 000 elektromobilů ročně. A tak firma zkrátka s pár modely přijít musí, aby tuto „kvótu” naplnila. Potvrzen byl již elektrický model up!, krom toho ale byla ze strany firmy slyšet na stranu elektromobilů spíše skepse, jakkoli několik prototypů na bázi modelů vyšších tříd již bylo odhaleno. V jejich případě ale víme, že výrobce vsadí spíše na plug-in hybridy a k „elektrifikaci” tak zbudou jen modely menší, u nichž velmi omezený dojezd a dlouhá doba nabíjení nejsou tak limitující. V tomto kontextu jakési jednomístné městské elektropřibližovadlo dává smysl.





























Dříve představený hybrid XL1 by měl napovědět mnohé o pojetí nového jednomístného elektromobilu VW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
VW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 25 minutamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před hodinouVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 3 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 4 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva