Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč
22.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už Volkswagen zní jako značka aut pro každého a to se pořád staví nad koncernovou Škodu či Seat. Přesto VW přijde s další, ještě levnější.
Tento záměr nastínil v rozhovoru pro německý Auto Motor und Sport Ulrich Hackenberg, šéf vývoje Volkswagenu, když prohlásil, že největší evropská automobilka investovala v poslední době hodně úsilí do zkoumání potenciálu extrémně levných aut. A evidentně zjistila, že je nemalý.
V tuto chvíli je nejlevnějším VW v Evropě model up! a jeho klony, na rozvíjejících se trzích pak nejníže zamířil Volkswagen Polo, který se v Indii s karoserií hatchback dá pořídit i za ceny nižší než 200 tisíc Kč. A konec konců, roli levného auta pro každého sehrává v těchto končinách také Škoda Rapid, kterou lze pořídit za cifry přibližně o 50 tisíc Kč vyšší. To je ale podle Hackenberga pořád příliš mnoho pro opravdový úspěch a rád by do výroby dostal vůz, jenž by mohl být prodáván s cenovkou pohybující se v přepočtu mezi 125 a 175 tisíci Kč. Nabídnout by přitom měl podobné užitné vlastnosti jako indický Rapid - prostor pro čtveřici cestujících a karoserii sedan.
Aby podobným rozšířením portfolia nebylo dotčeno renomé již zavedených automobilek, nabídne německý koncern takový vůz pod zcela novou značkou. Jakou, to je zatím otázkou, dost možná ale půjde o podobný krok, který se Nissan čerstvě rozhodl provést s Datsunem. Mohl by tedy „vylovit” nějaké dříve známé jméno, kterému by nově dal trochu jinou tvář.
Ostatně i faktický záměr je podobný - nová značka by měla bojovat pouze na rozvíjejících se trzích a Hackenberg předem počítá s tím, že výroba by měla probíhat výlučně v Číně ve spolupráci s některým z tamních partnerů. Význam této zprávy pro Evropany je tedy omezený, ale úplně nulový být nemusí - Renault původně také nepočítal s tím, že by Dacia mohla bodovat i na trzích západní Evropy a současná realita je dobře známou věcí...









Nová značka Volkswagenu by měla nabídnout auto podobné současné Škodě Rapid, akorát za poloviční cenu. Bohužel (nebo možná bohudík...) se zatím s jeho prodejem počítá jen na rozvíjejících se trzích převážně v Asii
Zdroj. Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 9 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 11 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
dnesNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.23. 21:21 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch