VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1

Koncern Volkswagen chce zpřístupnit hybridní techniku experimentálního exota XL1 širším masám, začne ji montovat do do městského mini up!.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1

21.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncern Volkswagen chce zpřístupnit hybridní techniku experimentálního exota XL1 širším masám, začne ji montovat do do městského mini up!.

Dnešní představení úsporného Volkswagenu XL1 ve své malosériové (a předpokládáme, že cenově poměrně nedostupné) podobě se dá ve velmi zjednodušené rovině považovat za reklamní výkřik ve smyslu „podívejte, máme litrové auto“. Skutečný smysl vývoje tohoto nesporně nákladného projektu však bude ve snaze využít existující techniku v poněkud reálnějším a levnějším automobilu, který by se měl již brzy objevit na trhu.

Že se má polovina dieselového čtyřválce 1,6 TDI objevit pod kapotou nejmenšího Volkswagenu, víme přibližně od poloviny loňského října, kdy uvedené potvrdil na autosalonu v Sao Paolo šéf výzkumu a vývoje Ulrich Hackenberg. Z jeho slov ovšem nebylo možné vydedukovat, že se tak stane v kombinaci s elektromotorem a paketem dodatečných akumulátorů.

Teď se zdá, že právě k tomu dojde. Tvrdí to alespoň britský Autocar a potvrzuje fotografie, jejíž původ sice neznáme, její výpovědní hodnota je ale zřejmá. VW up! adoptuje dvouválec TDI o objemu 0,8 litru a výkonu 48 koní, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, další samostatnou spojku a elektromotor s výkonem 27 koní, včetně baterek o kapacitě 5,5 kWh. Tato „prounijní“ technika by měla být schopna vykázat průměrnou tabulkovou spotřebu jen 1,1 litru na 100 kilometrů (up! má být o cirka 130 kg těžší než XL1), reálná se pak odhaduje na pořád slušné tři litry.

Dojezd výlučně silou elektřiny by měl být kolem 30 kilometrů, což se zmiňovanou kapacitou (která je ekvivalentem asi 1,3 litru nafty) nebude snadné, nicméně ani nereálné, jelikož by to odpovídalo spotřebě 4,3 l/100 km. Hackenberg loni neupřesnil, kdy se má neúspornější up! dostat do prodeje, každopádně jeho vývoj pořád probíhá a na showroomech jej podle Autocaru neuvidíme dříve než za 18 měsíců.


VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1 - 1 - VW up hybrid 00
Nějak takto by měla být hybridní jednotka poskládaná pod kapotou mini up

VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1 - 2 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 16VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1 - 3 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 22VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1 - 4 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 20VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1 - 5 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 21VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1 - 6 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 17VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1 - 7 - Volkswagen XL1 2013 nova sada 11
VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1 - 8 - Volkswagen up 01VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1 - 9 - Volkswagen up 02VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1 - 10 - Volkswagen up 03
Dárcem techniky se stane kupé XL1

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.