Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1
21.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Volkswagen chce zpřístupnit hybridní techniku experimentálního exota XL1 širším masám, začne ji montovat do do městského mini up!.
Dnešní představení úsporného Volkswagenu XL1 ve své malosériové (a předpokládáme, že cenově poměrně nedostupné) podobě se dá ve velmi zjednodušené rovině považovat za reklamní výkřik ve smyslu „podívejte, máme litrové auto“. Skutečný smysl vývoje tohoto nesporně nákladného projektu však bude ve snaze využít existující techniku v poněkud reálnějším a levnějším automobilu, který by se měl již brzy objevit na trhu.
Že se má polovina dieselového čtyřválce 1,6 TDI objevit pod kapotou nejmenšího Volkswagenu, víme přibližně od poloviny loňského října, kdy uvedené potvrdil na autosalonu v Sao Paolo šéf výzkumu a vývoje Ulrich Hackenberg. Z jeho slov ovšem nebylo možné vydedukovat, že se tak stane v kombinaci s elektromotorem a paketem dodatečných akumulátorů.
Teď se zdá, že právě k tomu dojde. Tvrdí to alespoň britský Autocar a potvrzuje fotografie, jejíž původ sice neznáme, její výpovědní hodnota je ale zřejmá. VW up! adoptuje dvouválec TDI o objemu 0,8 litru a výkonu 48 koní, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, další samostatnou spojku a elektromotor s výkonem 27 koní, včetně baterek o kapacitě 5,5 kWh. Tato „prounijní“ technika by měla být schopna vykázat průměrnou tabulkovou spotřebu jen 1,1 litru na 100 kilometrů (up! má být o cirka 130 kg těžší než XL1), reálná se pak odhaduje na pořád slušné tři litry.
Dojezd výlučně silou elektřiny by měl být kolem 30 kilometrů, což se zmiňovanou kapacitou (která je ekvivalentem asi 1,3 litru nafty) nebude snadné, nicméně ani nereálné, jelikož by to odpovídalo spotřebě 4,3 l/100 km. Hackenberg loni neupřesnil, kdy se má neúspornější up! dostat do prodeje, každopádně jeho vývoj pořád probíhá a na showroomech jej podle Autocaru neuvidíme dříve než za 18 měsíců.
Nějak takto by měla být hybridní jednotka poskládaná pod kapotou mini up
Dárcem techniky se stane kupé XL1
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva