Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW T6 2,0 TDI na Autobahnu ukázal, že lepší než dieselový pohon pro dodávky ještě nikdo nevymyslel
1.6.2023 | Petr Prokopec
Některé automobilky by byly rády, kdybychom začali adorovat jejich elektrické dodávky, to ale jednoduše není možné. Kombinaci dynamiky a dojezdu dieselového Transporteru se žádný elektromobil neblíží ani na sto honů.
Volkswagen Multivan rozhodně není tím typem vozu, se kterým by lidé s oblibou vyráželi na německý Autobahn, aby tam dosahovali nejvyšší rychlosti. Na druhou stranu, právě možnost dosahovat vyššího tempa tam, kde je to možné, je pro řidiče dodávek nadmíru důležitá. Jejich zaměstnavatelé totiž povětšinou mají o reálném světě stejné povědomí, jako politici. Předpokládají tedy, že třeba dopravní zácpy neexistují. A že třeba z Mnichova se můžete dostat do Berlína již za hodinu, a to při mizivé spotřebě.
Něco takového by pochopitelně nezvládla ani dodávka osazená ústrojím z Formule 1, natož pak zmíněný Multivan T6.1 osazený dvoulitrovým turbodieselem naladěným na 204 koní výkonu a 450 Nm točivého momentu. Jakmile nicméně k německému vozu budete přistupovat bez přehnaných požadavků, můžete počítat s nemalým příjemným překvapením. Vůz totiž nemá problém dostat se přes metu 200 km/h, přičemž i v takovém tempu působí velmi stabilně.
Je samozřejmě logické, že při jízdě dvoustovkou vzniká v palivové nádrži menší vír. Už jen proto, že Multivan váží 2,5 tuny a jeho čelní plocha je vskutku masivní. Jakmile se nicméně budete držet trochu více zkrátka, můžete i při plném osazení všech řad sedadel počítat se zhruba 7litrovou spotřebou. A protože palivová nádrž pobere desetinásobek tohoto průměru, lze na jedno natankování zvládnout jak cestu z Mnichova do Berlína, tak i zpátky.
Klasická koncepce tak znovu dokazuje, že opravdu nelze elektromobily tlačit všude, kde si jen zákonodárci vzpomenou. Stačí si ostatně jen uvědomit, že takový ID.Buzz zvládne na jedno dobití zhruba 480 km, a to pouze na papíře, a navíc bez zátěže. Na výše zmiňované trase by tak musel stavět v obou směrech, což by vedlo k časové prodlevě. Na stejný úkol by tak bylo třeba více aut i více zaměstnanců, což pochopitelně vede ke zdražování.
Nechceme se přitom neustále proti chystané revoluci vymezovat, zároveň ale nemůžeme dělat nic jiného, než jí nastavovat nepokřivené zrcadlo. Elektrické dodávky, ať již určené k převozu lidí či nákladu, mají smysl hlavně ve městech, kde není třeba ani vysokého tempa, ani závratného dojezdu. Mimo městskou zástavbu je ale spalovací ústrojí v tomto oboru prozatím nenahraditelné. Jenže zkuste něco takového vysvětlit lidem, kteří nabyli dojmu, že mohou poroučet i větru a dešti.
Multivan T6.1 si aktuálně bohužel již nekoupíte, s dieselem však naštěstí můžete počítat i u jeho nástupce. Tím samozřejmě nemyslíme ID.Buzz, nýbrž generaci T7. Foto: Volkswagen
Zdroj: Test Drive Freak@YouTube
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Škody dál kňučí nad neštěstím, které sám pomohl způsobit. Teď říká, že Evropská unie dělá chybu
včera - Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
včera - Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.04. 07:42 - Zajda
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.03. 21:42 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.03. 15:03 - pavproch
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep