Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW se téměř s okamžitou platností zbavil svého finančního ředitele, jeho místo přebírá „kámoš” šéfa zvaný Řezník
10.9.2024 | Petr Miler
Tato změna má daleko k plánované, neboť probíhá necelé dva roky poté, co se současný finanční šéf Volkswagenu ujal své pozice. Co je úkolem jeho nástupce, se zdá být zřejmé - nebát se tnout do živého, s čím má zjevně Patrik Andreas Mayer problém.
„Střecha je v plamenech, v sázce je všechno,” prohlásil loni v létě šéf Volkswagenu Thomas Schäfer poté, co se elektrický sen firmy začal hroutit. Mnozí si mysleli, že přehání a chce jen trochu vyburcovat zaměstnance k vyšší aktivitě, dnes už ale víme, že zase tak moc nepřeháněl a s VW to skutečně nevypadá dobře. Nepochybujeme o tom, že Schäfer od té doby přijal rozličná opatření vedoucí ke zvýšení provozní efektivity, protože ale problémy firmy mají hluboké kořeny a jako „správný” elektrický fanatik odmítl udělat cokoli s jejich podstatou, nemohla situace dospět jinam než do hlubší krize.
Ta se na VW řítí pozvolna, ale velmi přesvědčivě. Přes všechna opatření přijatá ve prospěch zvýšení provozní efektivity klesla zisková marže největší součásti koncernu za druhý letošní kvartál na pouhá 2,3 procenta. To je skutečně komicky málo. Proto najednou VW mluví o zavírání německých továren a propouštění tamních zaměstnanců, dosud bezprecedentním kroku. Problémy už prostě nelze vyřešit kosmetickými změnami, právě těmi se ale měl primárně zabývat Patrik Andreas Mayer, finanční ředitel automobilky dosazený do své pozice teprve v říjnu 2022. Proto musí jít.
Déle než do 1. října ve společnosti nevydrží, jak už oficiálně informoval koncern VW. Mayerovo místo převezme ke stejnému datu David Powels, současný finanční ředitel a šéf pro IT sesterského Seatu. Ten má zejména s divizí Cupra o poznání lepší výsledky, především ale nemá mít problém tnout do živého. Jak informuje obvykle dobře orientovaný Manager Magazin, Mayer měl situaci řešit kvůli složitým vyjednáváním se zaměstnanci i akcionáři pomalu, navíc často beztak problematickými a jen zdánlivě nebolestivými kroky jako využíváním takzvaných inovačních fondů VW. Ty ovšem měly po dohodě se zaměstnanci sloužit pro budoucí projekty, ne pro hašení současných požárů.
Powelsovo jméno je i v oboru šířeji neznámé, a tak jsem se obrátil na můj zdroj v německé centrále VW, o koho se vlastně jedná. A je to zajímavé povídání. Tento rodilý Jihoafričan, studovaný účetní, strávil prakticky celý svůj život působením v poněkud exotických lokacích působení Volkswagenu, pochopitelně včetně domácí JAR. Právě tam se seznámil se současným šéfem VW Thomasem Schäferem, který od něj přebíral pozici šéfa jihoafrického zastoupení, když Powels mířil do Brazílie. A měl poznat jeho přednosti a zkušenosti, které se mu teď mají hodit při snaze zefektivnit fungování celého VW.
Powels je prý známý jako velmi tvrdý vyjednavač, který se opakovaně zasloužil o potlačení stávek v jihoafrických továrnách VW. Uvnitř firmy se mu má říkat Řezník, nikoli však proto, že by byl až takový „kruťas”, ale proto, že rád používá řeznické příměry. Jestli je to součást jeho vyjednávací taktiky, nebo pochází z řeznického prostředí, náš zdroj neví, i v Německu je to relativně neznámý člověk. Jestli jako cizinec bude na Němce platit při snaze přimět tamní zaměstnance akceptovat, že jejich budoucnost je na úřadu práce, ukáže až čas. Na každý pád je to v tomto ohledu jeden z nejzkušenějších manažerů firmy a jeho dosazení do této pozice dává za současných okolností smysl.
Patrik Andreas Mayer sice z VW odchází, ze skupiny Volkswagen ale nikoli. Bude to právě on, kdo nyní převezme Powelsovo místo ve vedení Seatu.

Patrik Andreas Mayer ve Volkswagenu jako CFO skončil. Foto: Volkswagen
Jeho místo přebírá David Powels, zkušený jihoafrický harcovník VW a dřívější šéf celých divizí značky. Dosud dělal šéfa financí v Seatu, právě na toto místo míří Mayer. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volkswagen, Manager Magazin, Autoforum
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 2 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejčtenější články
Peugeot si zadělal na propadák. Do nabídky vrátí model GTi, jenže v provedení, o které nikdo nestojí
26.3.2025Číňané ukázali, s čím skutečně chtějí ovládnout Evropu. Toto je jejich nový kombík se spalovacím motorem
26.3.2025Někdo nacpal do rodinného VW motor z policejního Passatu. Stvořil skrytou zbraň se stovkou za 4,8 s, teď ji prodává
26.3.2025Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 14:54 - Vrooom
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB