VW Scirocco 2014: facelift na novém videu, „eRko“ dostalo zvukový generátor

Německé skoro-kupé se předvádí v pohybu. Přitom nedává najevo jen zvuk, ale také spotřebu, která oproti předchůdci poklesla o 19 procent.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW Scirocco 2014: facelift na novém videu, „eRko“ dostalo zvukový generátor

10.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Scirocco 2014: facelift na novém videu, „eRko“ dostalo zvukový generátor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německé skoro-kupé se předvádí v pohybu. Přitom nedává najevo jen zvuk, ale také spotřebu, která oproti předchůdci poklesla o 19 procent.

Facelift Volkswagenu Scirocco nepřekvapivě debutoval na autosalonu v Ženevě. Již pár dní tedy víte, že zvenčí se vůz pyšní novými nárazníky, světly i čelní maskou a že uvnitř přibyly budíky na palubní desce zobrazující údaje o tlaku turbodmychadla a teplotě oleje. Nechybí ani stopky, díky čemuž si můžete snadněji změřit čas na kolo, a to nikoliv pouze u verze R, která do vínku dostala 280 koní jako nový Leon Cupra, ale také u standardních modelů.

Dnes vám můžeme ke všemu představit první video, které zmíněné prvky ukazuje v akci. Standardní Scirocco přitom na dvouminutovém snímku deklasuje veřejné silnice, zatímco „eRko“ řádí na okruhu. Svůj potenciál pod kapotou nedává najevo pouze bleskurychlým sprintem z klidu na stovku za 5,6 sekundy, ale také zvukovým generátorem - u rychlých Volkswagenů v poslední době nic nového.

Vyjma jízdní dynamiky je pak u verze R známa také spotřeba (průměr 8 l/100 km), v případě zbytku portfolia ovšem Volkswagen uvádí pouze 19procentní ponížení proti předchůdci. To by u verze 1,4 TSI znamenalo pouze 5,2litrovou žíznivost na 100 km, což nezní zcela reálně. Na druhou stranu, ani rozdíly mezi laboratorním skutečným světem nás dnes také nepřekvapí.

Uvidíme tedy, jakými daty nás Volkswagen oblaží v příštích týdnech, kdy faceliftované Scirocco zamíří do prodeje. Jisté je totiž momentálně pouze tolik, že těšit se na něj mohou evropští zákazníci, po nichž přijde řada na Čínu, Rusko, Argentinu, Austrálii a Jižní Koreu. Amerika však má smůlu stejně jako před faceliftem.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.