Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW přejmenoval svůj stroj pro WRC. Polo R končí, od roku 2017 si bude říkat GTI
4.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závodní verze německého hatchbacku se dočkala nového názvu, pochopitelně z marketingových důvodů. Další Polo R tak nemáme očekávat.
Dosavadní verze Volkswagenu Polo R WRC, jenž excelovala v mistrovství světa v rallye, byla přímým odkazem na silniční variantu. Byť tu německá automobilka nabízela již před delší dobou, a pouze po omezený čas. Hrstce vyvolených se ovšem i přes tyto obstrukce dostal do rukou poladěný hatchback, jenž přední nápravu zásoboval 220 koňmi. Tedy větším výkonem, než jaký jste dostali u většího a těžšího Volkswagenu Golf GTI.
Obdobný krok se očekával také do budoucna, přičemž silniční varianta by opětovně navazovala na nový soutěžák. Ten byl již postaven dle změněných pravidel, pod kapotou tedy nabídne 380 koní. A samotný bodykit bude rozšířen prakticky na dva metry, což ještě umocní svobodnější využití všech možných spoilerů. Verze osazená registračními značkami by tedy dozajista nebyla žádným sleeperem, ale naopak by svůj potenciál dala jaksepatří najevo.
Volkswagen ovšem v rámci škrtů novou generaci silničního Volkswagenu Polo R zjevně WRC odpískal. Tím však marketingovému oddělení navodil problem, neboť to by nemohlo z úspěchů na soutěžním poli naplno těžit na silnicích. Následoval proto jediný možný krok, a sice přejmenování závodního stroje - ten tedy nyní ponese označení Polo GTI.
Z dané změny lze usoudit, že i nadále budeme moci počítat se silničním derivátem tohoto speciálu, a to i po příchodu nové generace Volkswagenu Polo v příštím roce. Je však otázkou, zda pod jeho kapotou nadále najdeme 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec či již nový poladěný motor 1,5 TSI Evo. Výkon by ovšem na každý pád měl překročit stávajících 192 koní.
Takto by měl vypadat chystaný Volkswagen Polo GTI pro šampionát WRC...
...jakmile přijde o krycí kamufláž
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 55 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 51 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva