Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW přejmenoval svůj stroj pro WRC. Polo R končí, od roku 2017 si bude říkat GTI
4.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závodní verze německého hatchbacku se dočkala nového názvu, pochopitelně z marketingových důvodů. Další Polo R tak nemáme očekávat.
Dosavadní verze Volkswagenu Polo R WRC, jenž excelovala v mistrovství světa v rallye, byla přímým odkazem na silniční variantu. Byť tu německá automobilka nabízela již před delší dobou, a pouze po omezený čas. Hrstce vyvolených se ovšem i přes tyto obstrukce dostal do rukou poladěný hatchback, jenž přední nápravu zásoboval 220 koňmi. Tedy větším výkonem, než jaký jste dostali u většího a těžšího Volkswagenu Golf GTI.
Obdobný krok se očekával také do budoucna, přičemž silniční varianta by opětovně navazovala na nový soutěžák. Ten byl již postaven dle změněných pravidel, pod kapotou tedy nabídne 380 koní. A samotný bodykit bude rozšířen prakticky na dva metry, což ještě umocní svobodnější využití všech možných spoilerů. Verze osazená registračními značkami by tedy dozajista nebyla žádným sleeperem, ale naopak by svůj potenciál dala jaksepatří najevo.
Volkswagen ovšem v rámci škrtů novou generaci silničního Volkswagenu Polo R zjevně WRC odpískal. Tím však marketingovému oddělení navodil problem, neboť to by nemohlo z úspěchů na soutěžním poli naplno těžit na silnicích. Následoval proto jediný možný krok, a sice přejmenování závodního stroje - ten tedy nyní ponese označení Polo GTI.
Z dané změny lze usoudit, že i nadále budeme moci počítat se silničním derivátem tohoto speciálu, a to i po příchodu nové generace Volkswagenu Polo v příštím roce. Je však otázkou, zda pod jeho kapotou nadále najdeme 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec či již nový poladěný motor 1,5 TSI Evo. Výkon by ovšem na každý pád měl překročit stávajících 192 koní.

Takto by měl vypadat chystaný Volkswagen Polo GTI pro šampionát WRC...
...jakmile přijde o krycí kamufláž
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včeraNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva