Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Polo R nakonec bude, díky vstupu do WRC
13.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen dříve příchod ostrého Pola R vyloučil, po oznámení vstupu do seriálu WRC ale otáčí. Dříve než v roce 2013 se ovšem sériového modelu zřejmě nedočkáme.
Nedá se říci, že bychom byli překvapeni. Když Volkswagen tento týden poprvé odhalil Polo R WRC, už podle jména jsme tušili, že produkční Polo R nakonec spatří světlo světa. Nedávalo by totiž smysl, pokud by VW prostřednictvím jména svého rallye speciálu nepropagoval nějaký sériový model, však se závoďák klidně mohl jmenovat GTI.
Automobilka resp. její divize R GmbH dříve Polo R shodila ze stolu s tím, že mezi Polem GTI a Golfem GTI je příliš malý cenový prostor pro další vůz s výkonem podobným, jaký nabízí Golf. Bylo to naprosto logické vysvětlení, přesto se nakonec VW rozhodl s Polem R zkusit štěstí.
Po výše zmíněné události to nepřímo potvrdil člen představenstva Volkswagenu Ulrich Hackenberg, který příchod Pola R diplomaticky označil za „pravděpodobnější” a v rozhovoru pro britský Autocar na otázku směřující k možnému datu uvedení na trh dodal: „Půjde ruku v ruce s naším rallye programem, nebude jej předcházet. Nemohu říci konkrétní datum, ale pohybujeme se v těchto mezích.”
Připomeňme, že Polo R WRC by mělo být v základech technicky připraveno ještě letos, celý příští rok by ale mělo strávit testy. Na závodní tratě se tak oficiálně dostane až v roce 2013 a v této době bychom se mohli dočkat i příchodu ostré silniční verze s písmenem R v názvu.
A jakou techniku můžeme očekávat? Hovoří se posíleném motoru 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním a výkonu oklo 200 koní, v roce 2013 ale připadá v úvahu i motor docela jiný, třeba 1,6 turbo, jenž VW pravděpodobně použije ve WRC. Otázkou zůstává, zda bude vůz vybaven pohonem všech kol, který tou dobou koncern již bude mít k dispozici, neboť jej jistojistě nasadí v modelu S1, nebo se spokojí s pohonem kol předních. Na to všechno ale odpoví čas.



Současné Polo GTI
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před hodinouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 11 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan