Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Polo GTI 2015 na věrohodné ilustraci, v létě dorazí už jistojistě i s manuálem
5.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné Polo nabídne kombinaci 192 koní a konečně i šestistupňového manuálu. K tomu přidá také výraznější nárazníky a mohutnější litá kola.
O novém Volkswagenu Polo jsme napsali již hezkou řádku článků, zejména pak o verzi GTI, která zcela nečekaně dorazila s upsizingem. O její pohon se totiž nestará stejná či menší pohonná jednotka jako před faceliftem (tedy 1,4litrový čtyřválec), nýbrž objemnější 1,8litrový agregát. Ten navíc na přední kola posílá o trochu více koní (180 versus 192), díky čemuž nelze počítat s ničím jiným než s velmi slibnou jízdní dynamikou.
Bohužel, jakékoliv další informace německá automobilka ven nepustila, čerstvě se ale k inovovanému GTI vyjádřil mluvčí značky Moritz Silzer. Ten potvrdil především to, že krom sedmistupňového DSG bude možné Polo GTI vybavit také šestistupňovým manuálem. Podle něj si ručně řazenou převodovku vyžádali nadšenci do řízení, jen u tohoto konstatování ale nezůstal, kromě toho se totiž obul také do koncernového Porsche.
„Vím, že 911 GT3 je naprosto jiná liga a že převodovka PDK je fajn... ale v případě sportovních vozů jsem trochu staromódní. Chci totiž za volantem pracovat, chci se zapojit do hry.“ Je tedy zjevné, že alespoň někdo v koncernu VW Group má hlavu na svém místě, neboť přesně to očekáváme za volantem sportovních aut i my. S tímto potvrzením ale technická data končí, o zrychlení či maximálce se tak nyní můžeme jen dohadovat (u verze 1,4 TSI to bylo 6,9 s a 229 km/h).
Stejně tak je vlastně otázkou, jak nejostřejší provedení bude skutečně vypadat. Ačkoliv totiž víme, že faceliftované Polo GTI dorazí během příštích pár měsíců, stále není jisté, jakou podobu budou mít jeho nárazníky a na jakou velikost se dostanou litá kola. Jistou nápovědu by nám ovšem v tomto směru mohla poskytnout neoficiální ilustrace „automobilového manipulátora“ Theo China.
Zvědavi jsme pak rovněž na cenu i fakt, zda bude možné také na českém trhu objednat verzi jen se třemi dveřmi. V případě standardního modelu totiž v ČR můžete aktuálně sáhnout pouze po pětidvířku, jehož cena startuje na sumě 288 900 Kč a končí částkou 397 900 korun, za kterou dostanete motor 1,2 TSI naladěný na 110 koní.
Neoficiální ilustrace Theo China zřejmě nebude od reality příliš daleko, citelná úprava techniky vozu pozoruhodně smysluplným směrem je pak již jistotou
Zdroje: Theophilus Chin, Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie