Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Polo GTI 2015: facelift na nových fotkách, stovku za 6,7 s dá i s manuálem
26.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hot hatch dorazí do prodeje v únoru 2015, přičemž okouzlit hodlá hlavně upsizingem, 192 koňmi a přímo řazenou šestistupňovou převodovkou.
O modernizovaném Volkswagenu Polo GTI s nadšením mluvíme prakticky celý letošní rok, což má svůj důvod. Faceliftované provedení je totiž oproti předchůdci k mání nejen s manuální převodovkou, ale taktéž s větší pohonnou jednotkou. Tou je čtyřválec 1,8 TSI, který produkuje 192 koní a 320 Nm točivého momentu. S tímto výkonem vůz příliš nezaostává za striktně limitovaným modelem Polo R WRC, jenž byl ovšem již vyprodán.
Pokud jste přitom na zmiňovanou omezenou sérii nedosáhli, už jen kvůli poměrně vysoké ceně 33 900 Eur (cca 933 tisíc korun), pak nemusíte příliš litovat. Polo GTI je totiž při akceleraci z klidu na stovku jen o tři desetiny sekundy pomalejší. Času 6,7 sekundy přitom dosahuje jak s manuální, tak s automatickou převodovkou, pro obě převodovky je pak shodná i nejvyšší rychlost 236 km/h.
Liší se ovšem již udávaná spotřeba, která v kombinaci se sedmistupňovým DSG dosahuje hodnoty 5,6 l/100 km, zatímco u manuálu máte počítat se šestilitrovým průměrem. V tomto směru je zmiňované Polo R WRC skutečně poraženo na hlavu, neboť v jeho případě žíznivost dosahovala 7,5 l/100 km. Že ovšem realita bude plně záviset na vašem jízdním stylu, to asi nemusíme příliš zdůrazňovat.
Přesunout se tak raději můžeme k výbavě, která již ve standardu zahrnuje 17palcová litá kola, červeně lakované brzdové třmeny, sportovní podvozek nebo střešní spoiler. Vzadu pak nechybí dvojitá koncovka výfuku, zatímco uvnitř můžeme spatřit sportovní sedadla čalouněná károvanou látkou, kterou slavnou učinil větší příbuzný Volkswagenu Polo, a sice první Golf GTI. V rámci příplatků je pak možné vůbec poprvé sáhnout po elektronicky stavitelných tlumičích, jež jsou k mání v rámci podvozku Sport Select. Tím ovšem naše doplňující představení můžeme uzavřít, přičemž jen dodáme, že zatímco v Německu si již Polo GTI můžete objednat, zbytek Evropy si musí počkat na únorové zahájení prodeje.



















Volkswagen Polo GTI nebude k mání pouze s automatem DSG, ale také s manuální převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 3 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
Muž, který dostal od Shakiry zadarmo její Lamborghini, se ho po pár měsících musí zbavit, auto ho přivádí na mizinu
3.3.2025Vrcholné čínské Porsche za cenu Škody je obrovský hit. Letošní výroba se rozprodala jako nic, už dorazilo do Evropy
3.3.2025Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025Provokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025Smutný rekordman Formule 1 si „na důchod” pořídil nové bydlení, nešetřil na sobě ani trochu
3.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva