Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dny VW Phaeton se po letech trápení zdají být sečteny, alespoň někde
5.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(doplněno) V Británii si již Phaeton nekoupíte, údajně kvůli Euro 6. Česká republika následuje, ani zde není v nabídce motor plnící tuto normu.
Doplněno 13:30: Získali jsme vyjádření českého zastoupení Volkswagenu, podle nějž Phaeton přestane být v České republice oficiálně nabízen ke konci letošního července, kdy skončí výroba verze 3,0 TDI. Výroba modelu jako takového ale bude pokračovat dále a VW bude schopen v případě individuální poptávky reagovat dodáním vozu s motorem 4,2 V8, s nímž bude dále běžně k mání například v Německu.
Vlajková loď Volkswagenu, mizerně prodávaný a hodnotu překotně ztrácející model Phaeton, bude na některých trzích stažen z nabídky. Ke Spojeným státům, kde se neprodává už delší dobu, se přidává Velká Británie, jak potvrdil mluvčí britského Volkswagenu. Skončila tam nabídka Phaetonu „v současné podobě”, což pravděpodobně znamená, že se tam bude prodávat až příští generace tohoto stroje.
Oficiální zprávy hovoří o tom, že stopku současnému Phaetonu vystavila emisní norma Euro 6, kterou jeho motory nesplňují. To je v kontrastu s faktem, že v Německu tento vůz v nabídce je i s motorem, se kterým Euro 6 plní, konkrétně se 4,2litrovým atmosférickým osmiválcem. Ten kromě normy Euro 6 zvládá také výkon 335 koní a 430 Nm.
Také ale není k mání všude, např. v České republice je Phaeton k dispozici jen s třílitrovou dieselovou V6, která na Euro 6 skutečně nedosáhne. A byl-li tento motor jediný v nabídce také v Británii, ať už z jakýchkoliv důvodů, stažení z nabídky dává smysl. Podobně se také dá očekávat stažení z české nabídky a v té německé může zůstat jen benzínová V8, až v září vstoupí v platnost norma Euro 6.
Ovšem, bylo by asi možné upravit některý jiný třílitrový dieselový motor pro zástavbu do Phaetonu, např. Audi A8 je k mání se vznětovým třílitrem plnícím Euro 6 a tento motor je dokonce i silnější. Jenže prodeje Phaetonu jsou patrně tak slabé, že se nic takového nevyplatí dělat, zejména když se již pracuje na nové generaci Phaetonu. V Británii se za minulý rok prodalo pouhých 31 kusů, třetina počtu z roku 2013, a v ČR si Phaeton vybral jediný zákazník.
Vlajková loď „Lidového vozu”, která ale je všechno, jen ne lidová, slouží podle oficiálních zdrojů Volkswagenu jako výkladní skříň technologií. Je nicméně velmi ztrátová, přesto však dostane nástupce, a to na úkor mnohonásobně úspěšnějších modelů - třídvířkům a unikátním modelům z dolního konce nabídky zvoní hrana, protože VW musí šetřit.
Nový Phaeton by se měl světu ukázat na sklonku roku 2016 nebo na počátku roku následujícího, tedy jsme od představení tohoto stroje ještě nějaký rok a půl daleko. Podle Volkswagenu bude nový Phaeton nejlepší ve své třídě - ale to měl být už ten současný a je prodejním fiaskem, protože existuje věc, která se jmenuje Mercedes-Benz třídy S.
Doufejme nicméně, že se do nového Phaetonu alespoň dostanou zajímavější motory typu 6,0 W12 či alespoň benzínového i naftového 4,2litrového osmiválce, a to pro všechny trhy. Tyto motory totiž Euro 6 plní, jak prozradí technická data Audi A8, a bez nich nemá Phaeton šanci nejen proti třídě S, ale ani proti Audi A8 či BMW řady 7.








Posledním faceliftem VW Phaeton prošel v roce 2010, dnes je už dávno za zenitem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 10 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 3 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 4 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 5 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 6 hodinamiHezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva