VW Phaeton 2017: sériová verze bude spíše velký Passat (ilustrace)

Nový Phaeton se ukázal jako čtyřdveřové hybridní kupé, jenže takováto karoserie nepřeje prostoru na zadních sedadlech. Možná to tedy bude Passat XXL.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW Phaeton 2017: sériová verze bude spíše velký Passat (ilustrace)

24.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

VW Phaeton 2017: sériová verze bude spíše velký Passat (ilustrace)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Phaeton se ukázal jako čtyřdveřové hybridní kupé, jenže takováto karoserie nepřeje prostoru na zadních sedadlech. Možná to tedy bude Passat XXL.

Nedávno představený Volkswagen C Coupe GTE má být konceptem nového Phaetonu a třebaže je designově zajímavý, fakt, že jde o čtyřdveřové „kupé”, může znamenat méně prostoru na zadních sedačkách kvůli střechy, která se snaží tvářit, jako že pod sebou nemá čtvery dveře. Produkční Phaeton tak dost pravděpodobně bude spíš klasickým sedanem, z pochopitelných důvodů - Phaeton je do značné míry auto „pro ty vzadu” a těm by svažující se střecha vhod jistě nepřišla.

Remco Meulendijk tak zkusil navrhnout, jak by mohlo vypadat něco pro sérii pravděpodobnějšího. Jeho výtvor je v podstatě zvětšeným Passatem, jak se můžeme podívat na fotografiích, což je sice plebejský přístup, ale ve skutečnosti to tak dost možná bude, snad jen s výjimkou orientace motoru, ale to už spekulujeme. Jeho kreaci to každopádně docela sluší.

O to víc může překvapit, že jako základ pro tyto ilustrace nebylo použito žádné auto Volkswagenu, nýbrž Lincoln Continental Concept, představený na autosalonu v New Yorku. Ovšem, je možné namítnout, že Continental Concept připomíná Bentley Continental Flying Spur, který už toho s Volkswagenem má společného trochu více, ale skutečným produktem VW stále není.

Dost možná závažnější jsou však námitky k Phaetonu, které pramení z faktu, že tento model dostane nástupce i přes to, že na něm VW tratí velké peníze a že jeho prodeje jsou dlouhodobě špatné. Volkswagen se přitom snaží šetřit náklady a uvažuje nad koncem výroby třídveřových modelů, kromě Pola visí Damoklův meč také nad Beetlem nebo Sciroccem, zajímavějšími a po prodejní stránce řádově úspěšnějšími modely.

Nicméně, podle posledních spekulací nový Phaeton přijde koncem příštího roku a chce být „nejkomfortnějším autem v segmentu”, což je skutečně ambiciózní cíl. Phaeton má být komfortnější než Mercedes třídy S a jedna z věcí má být vzduchové odpružení, které díky kamerám reaguje na nerovnosti ve vozovce ještě dřív, než k nim kola přijedou. Jinými slovy má mít to, co Mercedes nabízí pod názvem Magic Body Control.


VW Phaeton 2017: sériová verze bude spíše velký Passat (ilustrace) - 1 - 2017 volkswagen phaeton ilustrace 01VW Phaeton 2017: sériová verze bude spíše velký Passat (ilustrace) - 2 - 2017 volkswagen phaeton ilustrace 02
Nový Volkswagen Phaeton může vypadat jako nafouknutý Passat (ilustrace)

Zdroj: RM Design

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.