Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Phaeton 2017: sériová verze bude spíše velký Passat (ilustrace)
24.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový Phaeton se ukázal jako čtyřdveřové hybridní kupé, jenže takováto karoserie nepřeje prostoru na zadních sedadlech. Možná to tedy bude Passat XXL.
Nedávno představený Volkswagen C Coupe GTE má být konceptem nového Phaetonu a třebaže je designově zajímavý, fakt, že jde o čtyřdveřové „kupé”, může znamenat méně prostoru na zadních sedačkách kvůli střechy, která se snaží tvářit, jako že pod sebou nemá čtvery dveře. Produkční Phaeton tak dost pravděpodobně bude spíš klasickým sedanem, z pochopitelných důvodů - Phaeton je do značné míry auto „pro ty vzadu” a těm by svažující se střecha vhod jistě nepřišla.
Remco Meulendijk tak zkusil navrhnout, jak by mohlo vypadat něco pro sérii pravděpodobnějšího. Jeho výtvor je v podstatě zvětšeným Passatem, jak se můžeme podívat na fotografiích, což je sice plebejský přístup, ale ve skutečnosti to tak dost možná bude, snad jen s výjimkou orientace motoru, ale to už spekulujeme. Jeho kreaci to každopádně docela sluší.
O to víc může překvapit, že jako základ pro tyto ilustrace nebylo použito žádné auto Volkswagenu, nýbrž Lincoln Continental Concept, představený na autosalonu v New Yorku. Ovšem, je možné namítnout, že Continental Concept připomíná Bentley Continental Flying Spur, který už toho s Volkswagenem má společného trochu více, ale skutečným produktem VW stále není.
Dost možná závažnější jsou však námitky k Phaetonu, které pramení z faktu, že tento model dostane nástupce i přes to, že na něm VW tratí velké peníze a že jeho prodeje jsou dlouhodobě špatné. Volkswagen se přitom snaží šetřit náklady a uvažuje nad koncem výroby třídveřových modelů, kromě Pola visí Damoklův meč také nad Beetlem nebo Sciroccem, zajímavějšími a po prodejní stránce řádově úspěšnějšími modely.
Nicméně, podle posledních spekulací nový Phaeton přijde koncem příštího roku a chce být „nejkomfortnějším autem v segmentu”, což je skutečně ambiciózní cíl. Phaeton má být komfortnější než Mercedes třídy S a jedna z věcí má být vzduchové odpružení, které díky kamerám reaguje na nerovnosti ve vozovce ještě dřív, než k nim kola přijedou. Jinými slovy má mít to, co Mercedes nabízí pod názvem Magic Body Control.
Nový Volkswagen Phaeton může vypadat jako nafouknutý Passat (ilustrace)
Zdroj: RM Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 2 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 4 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 5 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 7 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva