VW Passat kupodivu nedostane tříválec, šéf vývoje více věří hybridům

Pozitivní zpráva dorazila od vedení Volkswagenu. Ten se dušuje, že do Passatu nenainstaluje tříválec. S levnějšími hybridy ho prý nebude třeba.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW Passat kupodivu nedostane tříválec, šéf vývoje více věří hybridům

1.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

VW Passat kupodivu nedostane tříválec, šéf vývoje více věří hybridům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pozitivní zpráva dorazila od vedení Volkswagenu. Ten se dušuje, že do Passatu nenainstaluje tříválec. S levnějšími hybridy ho prý nebude třeba.

Dnes v noci se všichni až na nás motoristické novináře těší na takzvanou „VW Night“, což je akce, při které německá automobilka odhalí téměř veškerá svá tajemství, jaká přivezla na pařížský autosalon. To nám však nebrání doplnit informace o Passatu B8 o další zajímavá zjištění. Ta se teď ovšem netýkají ani pro příští rok naplánované verze Alltrack, ani hybridní verze GTE.

Ředitel vývojové větve automobilky z Wolfsburgu Heinz-Jakob Neusser se totiž rozpovídal o budoucích úmyslech v oblasti jeho pohonných jednotek. Na téma tříválcového benzinového motoru 1,0 TSI, který se objevil v novém Polu a také ještě objeví v Golfu či Octavii, prohlásil něco ve smyslu, že by nejprve musel být v takovém voze efektivnější než čtyřválec.

A pokud nás teď může něco na první dobrou napadnout, pak řekneme, že rozhodně není. Účinnost downsizovaných motorů, respektive vykazovaná normovaná spotřeba u nich spolu s těžšími vozy letí nahoru rychleji než u čtyřválců. Daleko větší potenciál v Passatu, a tedy jako pravděpodobnější alternativu ke tříválci, vidí Neusser v hybridních verzích. Jedním z důvodů je jejich průběžné zlevňování, k němuž dochází při souběžném rozšiřování napříč modelovou řadou a neustálému zdokonalování.

Jeho odhady jdou až tak daleko, že v roce 2020 prý budou hybridní motorizace stejně drahé nebo dokonce levnější než naftové varianty. U těch ale zázračným hodnotám spotřeby zřejmě věřit jen tak nezačneme, a tak je otázkou, čím nás nakonec automobilka hodlá k jejich nákupu přesvědčit. Uznáváme však, že nám jsou některé hybridy rozhodně bližší než tří- či méněválcové protějšky bez elektromotorů. Nižší cena je ale rozhodně naprostý základ úspěchu.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


VW Passat kupodivu nedostane tříválec, šéf vývoje více věří hybridům - 1 - VW Passat B8 2015 novy oficialni vse Limousine 22VW Passat kupodivu nedostane tříválec, šéf vývoje více věří hybridům - 2 - VW Passat B8 2015 novy oficialni vse Limousine 21VW Passat kupodivu nedostane tříválec, šéf vývoje více věří hybridům - 3 - VW Passat B8 2015 novy oficialni vse Variant 19
VW Passat B8 se prý nedočká tříválce 1,0 TSI, který zakotví v Golfu. To je pozitivní

Zdroj: Autoweek.nl

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše