Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Passat kupodivu nedostane tříválec, šéf vývoje více věří hybridům
1.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Pozitivní zpráva dorazila od vedení Volkswagenu. Ten se dušuje, že do Passatu nenainstaluje tříválec. S levnějšími hybridy ho prý nebude třeba.
Dnes v noci se všichni až na nás motoristické novináře těší na takzvanou „VW Night“, což je akce, při které německá automobilka odhalí téměř veškerá svá tajemství, jaká přivezla na pařížský autosalon. To nám však nebrání doplnit informace o Passatu B8 o další zajímavá zjištění. Ta se teď ovšem netýkají ani pro příští rok naplánované verze Alltrack, ani hybridní verze GTE.
Ředitel vývojové větve automobilky z Wolfsburgu Heinz-Jakob Neusser se totiž rozpovídal o budoucích úmyslech v oblasti jeho pohonných jednotek. Na téma tříválcového benzinového motoru 1,0 TSI, který se objevil v novém Polu a také ještě objeví v Golfu či Octavii, prohlásil něco ve smyslu, že by nejprve musel být v takovém voze efektivnější než čtyřválec.
A pokud nás teď může něco na první dobrou napadnout, pak řekneme, že rozhodně není. Účinnost downsizovaných motorů, respektive vykazovaná normovaná spotřeba u nich spolu s těžšími vozy letí nahoru rychleji než u čtyřválců. Daleko větší potenciál v Passatu, a tedy jako pravděpodobnější alternativu ke tříválci, vidí Neusser v hybridních verzích. Jedním z důvodů je jejich průběžné zlevňování, k němuž dochází při souběžném rozšiřování napříč modelovou řadou a neustálému zdokonalování.
Jeho odhady jdou až tak daleko, že v roce 2020 prý budou hybridní motorizace stejně drahé nebo dokonce levnější než naftové varianty. U těch ale zázračným hodnotám spotřeby zřejmě věřit jen tak nezačneme, a tak je otázkou, čím nás nakonec automobilka hodlá k jejich nákupu přesvědčit. Uznáváme však, že nám jsou některé hybridy rozhodně bližší než tří- či méněválcové protějšky bez elektromotorů. Nižší cena je ale rozhodně naprostý základ úspěchu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.



VW Passat B8 se prý nedočká tříválce 1,0 TSI, který zakotví v Golfu. To je pozitivní
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 5 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Mercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před hodinouTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 2 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 4 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 5 hodinamiNejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva