Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Passat B8 má na krku velkou svolávací akci, do servisů musí i Škoda Superb
24.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern povolává k opravě 177 000 kusů Passatu a 25 000 exemplářů Superbu. Akce prý nemá nic společného s Dieselgate.
Pokud dnes před někým zmíníte značku Volkswagen, automaticky se začne bavit o jejím dieselovém skandálu. Zvláště v souvislosti se svolávacími akcemi. Přesto se ovšem zdá, že ta nejnovější nemá s kauzou Dieselgate nic společného. Německá automobilka totiž povolala zpátky do servisů 177 000 kusů modelu Passat vyrobeného mezi roky 2014 a 2015. Důvodem je špatně uchycený konektor centrálního elektrického systému, který by v důsledku neprovedené opravy mohl vést k selhání motoru.
Je nám samozřejmě jasné, co nyní chcete namítnout. Obdobné argumenty měly rovněž značky Opel či Renault ve chvíli, kdy povolávaly zpět do servisů své vozy. Nicméně v jejich případě šlo zrovna o modely, které měly problémy s emisemi NOx. V případě Volkswagenu se ovšem nezdá, že by nějaký problém řešil tímto způsobem, ostatně v jedenáctimilionovém moři, čímž myslíme celkový počet všech aut osazených problematickými motory TDI EA 189, by se případně dalších pár set tisíc skoro ztratilo.
Je jistě možné si myslet, že Volkswagen přišel na nějaký problém i u novějších TDI s Euro 6 a znovu se přiznat nechce, ale to už jsme za hranicí spekulací. Automobilka oficiálně říká výše zmíněné s tím, že výměna problematického konektoru má zabrat asi jen 20 minut.
Je samozřejmě škoda, že Volkswagen neupřesnil, jakých motorů se problém týká, čímž by mohl podezření z jistých zákulisních čachrů vyvrátit zcela. V tomto ohledu totiž německá automobilka pouze uvedla, že majitele inkriminovaných vozů obešle dopisem. Ten obdrží i 25 000 majitelů Škody Superb, neboť ta s Passatem zjevně sdílí stejný komponent.
Volkswagen svolává zpět do servisů 177 000 exemplářů modelu Passat, důvodem je špatně uchycený konektor centrálního elektrického systému
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva