Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW oficiálně potvrdil okamžitý odchod z WRC, říká tomu „přeskupení”
2.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci opouští nejvyšší patra rallye, závodní kolbiště ale zcela nevyklidí. V příštích letech ale budou pouze vyvíjet speciály určené jiným.
Smutné stává se skutečností. Volkswagen dnes oficiálně potvrdil odchod ze světa WRC, ke kterému dojde již na konci této sezóny. Německá automobilka tak následuje sesterské Audi, které se muselo stáhnout ze šampionátu vytrvalostních závodů WEC. Důvodem jsou pochopitelně dozvuky kauzy Dieselgate, kvůli nimž koncern VW Group utahuje finanční kohoutky na maximum.
V tiskové zprávě samozřejmě žádnou přímou souvislost se skandálem Volkswagenu nenajdete a vlastně v ní nenajdete ani nic o tom, že by VW s čímkoli končil. Oficiálně mluví jen o „přeskupení” svých aktivit v oblasti motorsportu.
„Naše značka čelí enormním výzvám. S nadcházející elektrickou expanzí musíme veškeré naše snahy směřovat na technologie důležité pro budoucnost. Ve WRC jsme dalece překročili veškeré naše sportovní cíle, pročež oddělení Volkswagen Motorsport nyní projde restrukturalizací a my se mnohem větší měrou zaměříme na technologie, s nimiž budou spárovány silniční vozy,“ uvedl Frank Welsch, který je u VW zodpovědný za technický vývoj .
Mimo to Welsch dodal, že Volkswagen se ze světa závodů nestahuje zcela. Bude se soustřeďovat na vývoj speciálu Polo R5, který lze mimochodem spatřovat jako hrozbu pro pokračování aktivit Škody ve stejné třídě. Polo R5 bude založeno na nové generaci hatchbacku a privátním týmům bude nabídnut od roku 2018. I v tom příštím pak zákazníci mohou počítat s pokračováním programů souvisejících s okruhovým Golfem GTI TCR a rallyecrossovým Beetlem GRC.
Tímto se nám tedy uzavírá nejúspěšnější kapitola divize Volkswagen Motorsport v celé její historii. Je přitom poněkud paradoxní, že automobilka oznámila odchod jen pár dní poté, co během britské rallye definitivně potvrdila zisk čtvrtého mistrovského titulu v řadě. Sébastien Ogier pak má de facto v kapse další zlaté vavříny mezi jezdci. Těm ale nejspíše nyní zbývají jen oči pro pláč - Ogier, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen jsou nyní bez práce a musí si hledat nová angažmá.



Volkswagen neopouští závodní svět zcela, soustředit se ale hodlá na nižší soutěže a zákaznické týmy, jimž nabídne kupříkladu Golf GTI TCR
Stávající Volkswagen Polo R WRC čeká za dva týdny skutečně smutný závěr sezóny, a to i přes vítězství mezi jezdci a konstruktéry
Opravdu extrémního speciálu postaveného dle nových pravidel se nakonec již nedočkáme...
...z prakticky hotového soutěžního Pola GTI 2017 už nám zbude jen oficiální ilustrace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Poslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
6.4.2025Hyundai po roce zrušilo přechod ostrých modelů jen na elektrický pohon. Vrátí se spalovací auta, možná i i20 N
6.4.2025Polibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
6.4.2025Někdo najel s Audi Q7 s brutálním motorem V12 TDI neskutečných 911 tisíc km. Vypadá pořád dobře, teď je levně na prodej
6.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Živá témata na fóru
- Hyundai i30 1.4 80kw před hodinou - rubydix
- S větrem ve vlasech.... před 10 hodinami - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno včera - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich včera - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) včera - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam