Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW obnoví výrobu Golfu a Passatu, s dodavateli se dohodl po 20 hodinách jednání
24.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jednání s konsorciem Prevent Group skončila pro Volkswagen úspěšně. V oficiální rovině jsou detaily dohody tajemstvím, neoficiálně se ví mnohé.
Problém Volkswagenu s nedostatkem dílů potřebných k výrobě modelů Golf a Passat je u konce. Německá automobilka se po vyčerpávajícím 20hodinovém maratonu, který se protáhl z pondělka přes noc až do úterka, dokázala dohodnout se subdodavatelskými firmami Car Trim a ES Automobilguss. Detaily sice oficiálně známy nejsou, nicméně s potahy sedadel a komponenty ze železné litiny již Volkswagen může počítat.
Důvodem sporu byl ze strany Volkswagenu zrušený kontrakt za půl miliardy Eur (cca 13,5 mld. Kč), který zejména společnost Car Trim stál nemalé náklady, jež byly investovány do přestavby výrobních hal. Proto firma, která stejně jako ES Automobilguss spadá pod konsorcium Prevent Group, požadovala po německé automobilce kompenzaci ve výši 50 milionů Eur (1,35 mld. Kč).
Tu Volkswagen platit nechtěl, tlak dodavatelů jej ale nakonec přinutil k ústupkům. Obě strany se podle dostupných zdrojů dohodly na nové spolupráci, která je naplánována minimálně na příštích šest let. Automobilka dále uhradí firmám skupiny Prevent 13 milionů Eur (cca 351 milionů Kč) jako kompenzaci, výměnou za to má získat možnost sáhnout během trvání kontraktu i po komponentech od jiných dodavatelů.
Mohlo by se tedy říci „konec dobrý, všechno dobré“. Nicméně automobilka byť částečnou odstávkou přišla o nemalé peníze (dle analytiků by jen uzavření továrny ve Wolfsburgu stálo 100 milionů Eur/2,7 mld. Kč týdně), navíc jednání Prevent Group povzbudilo další dodavatele, na něž VW tlačilo kvůli nižším cenám. Volkswagen si ke všemu může od těchto problémů oddechnout pouze v Evropě, neboť podobné potíže má i jeho brazilská pobočka, kde navíc ani řada jednání nepřinesla výsledek. V Jižní Americe tedy zřejmě bude rozhodovat soud, pro automobilku to ale pochopitelně není tak velký problém jako omezení výroby dvou klíčových modelů v domácí továrně.
Továrna ve Wolfsburgu bude moci stejně jako pět dalších opětovně najet na plnou kapacitu, dodávky od firem Car Trim a ES Automobilguss budou obnoveny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 13:39 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 13:34 - Snowman000
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus