Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW nabídne další motory s elektrickým turbem. I benzinové, i kvůli spotřebě
13.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci po odhalení nového Audi SQ7 plánují expanzi vlajkové technologie. Ta může být zaměřena nejen na dynamiku, ale také na spotřebu.
O elektrickém přeplňování koncern VW Group mluví již delší dobu. Jeho zapojení v produkčním voze jsme se letos skutečně dočkali, a sice v motoru 4,0 V8 TDI nového Audi SQ7. To kvůli zlepšení jízdní dynamiky v nízkých otáčkách používá kompresor, který je místo výfukových plynů poháněn elektřinou. K jeho roztočení přitom dojde 250 milisekund po sešlápnutí plynového pedálu, což v reálu znamená, že můžete očekávat velmi rychlé reakce motoru
Dané ústrojí jsme již mohli otestovat na vlastní kůži, přičemž dojmy přímo z něj jsou veskrze pozitivní. Je tu sice poměrně plochá křivka točivého momentu, která jakýkoliv povel pravé nohy dělá poněkud nudným, nicméně fakt, že SQ7 táhne jako lokomotiva za každé situace, to bohatě vynahrazuje. A co více, není přitom třeba stavět každých 100 kilometrů u čerpací stanice.
Jelikož takových lidí je nejspíše dostatek, VW Group nyní oznámil, že elektricky poháněný kompresor bude rovněž součástí řady dalších motorů koncernu. Nepůjde přitom jen o dieselové agregáty, ale taktéž ty benzinové. Kromě toho bude možné změnit charakter celého ústrojí, jež v případě SQ7 favorizuje jízdní dynamiku. Jindy však může jít o spotřebu.
Nic konkrétního prozatím zmíněno nebylo, nicméně firma Valeo, která za kompresorem stojí, uvádí snížení žíznivosti o 7 až 20 procent. V takovém případě pochopitelně nelze čekat ohromující dynamiku ani tak bryskní reakce, ale to zřejmě šetřílkům vadit nebude. S ohledem na to se dá předpokládat, že nové ústrojí zamíří nejprve do výše posazených vozů než modelů typu Volkswagenu Golf, ale kdo ví, VW někdy umí překvapit.
Elektricky roztáčený kompresor se poprvé objevil v motoru 4,0 V8 TDI určeném pro Audi SQ7. Zamířit však má do celé řady dalších aut koncernu, a to i těch benzinových
Nedávná prezentace 4,0 V8 TDI ve Vídni je stále cenným zdrojem podrobností
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva