Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW kvůli Dieselgate neprodá žádnou svou značku, v suchu je vše od Škody po Bugatti
1.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka momentálně nemá důvod, proč by prodávala některou ze 12 sdružených značek. Podle jejího šéfa jsou velmi konkurenceschopné.
Od chvíle, kdy vypukl dieselový skandál Volkswagenu, se prakticky celý svět ptá, jak velká bude cena, kterou německá automobilka bude muset za své podvody zaplatit. A především, kde na úhradu všech možných pokut a účtů za svolávací akce vezme. Záhy tak začaly vzduchem létat spekulace o možném odprodeji některé ze sdružených značek. Nejčastěji se přitom spekulovalo o Bugatti, Lamborghini či výrobci nákladních vozů MAN.
Nové informace ale naznačují, že k takovému kroku rozhodně nedojde. Člen představenstva skupiny VW Andreas Renschler odpovědný za užitkové vozy totiž uvedl, že „nebude třeba žádného bleskového prodeje“. Ačkoliv se sice firemní struktury Volkswagenu musí změnit, není prý důvod panikařit. „Finanční výsledky koncernu Volkswagen jsou dobré, ve světle všeho, co se událo,“ dodává Renschler, podle kterého tak majitele nebudou měnit ani značky nákladních automobilů, mezi které patří také Scania.
Renschlerova slova potvrdil i šéf koncernu Matthias Müller, který o víkendu prohlásil, že „máme dvanáct značek, které jsou velmi konkurenceschopné“. Dá se tedy předpokládat, že veškeré firemní zlato i stříbro zůstane nadále v německém vlastnictví. Samozřejmě za předpokladu, že finální účet za dieselový skandál nebude výrazně vyšší, než se dnes očekává.
Na koncové cifry si ovšem budeme muset nějaký ten pátek počkat, přeci jen aktuálně stále ještě není vyřešena situace v Americe. Odlišný filtrační systém si totiž žádá trochu větší zásah než jen pouhé přehrání softwaru, k němuž dojde ve Evropě. S tím budou jistě souviset i vyšší náklady, na druhou stranu však jde o jen o necelý půlmilion vozů ve srovnání s 8,5 miliony aut, které musí Volkswagen svolat na Starém kontinentu. A Volkswagen vážně není chudá firma...
Volkswagen se momentálně nehodlá zbavit jediné ze sdružených značek, důvodem není ani kauza Dieselgate
Zdroj: Neue Presse
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva