Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf VII Bluemotion: nejúspornější Golf má i svou českou cenu, nižší, než jsme čekali
15.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od včerejška si i u nás můžete objednat vůbec nejúspornější Volkswagen Golf všech dob. Nižší provozní náklady nebudou zadarmo, přijdou ale relativně levně.
Teprve před dvěma týdny jsme vás informovali o vstupu Golfu VII Bluemotion na německý trh a už jej můžeme přivítat i u nás. Od včera platný český ceník vozu počítá také s tímto provedením, které se pochopitelně chlubí především nízkou normovanou a snad i reálnou spotřebou nafty.
Připomeňme, že německou novinku pohání specifický motor 1,6 TDI naladěný na 110 koní (standardní 1,6 TDI nabízí nejvýše 105 koní), disponuje převodovkou se šesti stupni (standardně pětikvalt) a pochopitelně všemožnými dalšími úpravami vedoucími ke zvýšení provozní efektivity. Auto si tak v kombinovaném režimu řekne o 3,2 litru paliva, v městském má chtít jen 3,8 litru a mimoměstském provozu pouhých 3,0 litru nafty na 100 km. Dynamika se přitom oproti běžnému 1,6 TDI zlepšila - auto zrychluje na stovku za 10,5 sekundy a jede až 200 km/h.
Podle německých cen jsme očekávali, že cena vozu na českém trhu bude činit asi 490 tisíc Kč, tedy o 30 tisíc více než 1,6 TDI bez dalších optimalizací. To by znamenalo papírovou návratnost „modré investice” za nějakých 143 tisíc km, což je hodně, s ohledem na lepší dynamiku vozu, vícestupňovou převodovku a další detaily jsme to nepovažovali za až tak šílené. Realita je nicméně nakonec ještě podstatně lepší - cena vozu na českém trhu činí 474 900 Kč a příplatek za verzi Bluemotion a vše, co přináší, je rovných 16 tisíc Kč.
I tohle pochopitelně nechává návratnost příplatku v horizontu mnoha desítek tisíc kilometrů, absolutně a ani vzhledem k ceně Golfu ale nejde o vysoké číslo (necelá 4 procenta ceny). Navíc jsou zde znovu zmíněná „víc” a máme zato, že kdo chce verzi 1,6 TDI kvůli nízké spotřebě, bude mít dost pádných důvodů těch 16 tisíc za Bluemotion přihodit na hromádku. To už ale jistě nejlépe zvážíte sami, pomoci vám přitom může i kompletní aktualizovaný ceník Golfu, který si můžete stáhnout z webu VW (PDF, 148 kB).
Sedmičkový Golf Bluemotion vás bude u nás stát podstatně méně než v Německu relativně i absolutně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva