Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf R Variant má svou cenu, 300 koní v kombíku pod milion nekoupíte
3.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kombi je k mání pouze s automatem DSG, který německou cenu žene na 42 925 Eur. Na českém trhu ale bude novinka o poznání levnější.
Německá automobilka v poslední době řádně přiložila pod kotel s ostrými kombíky. Na sklonku loňského roku jsme si tak mohli představit Golf R Variant, letos pro změnu přišla řada na Golf GTD Variant, a to za stavu, kdy pro standardní Golf nenabízí ani motor 1,8 TSI a GTI jako kombík nekoupíte. Zájemci o rychlé svezení s almarou za zády tak rázem mohou vybírat mezi benzinovými oktany či dieselovými cetany, podle čehož se bude odvíjet také jejich akcelerace, spotřeba a zejména pořizovací cena. Zatímco u „producenta sazí“ se očekává prohra v první kategorii a výhra ve druhých dvou, Golf R Variant je pro změnu žíznivější a také dražší.
České ceny aktuálně ještě k dispozici nejsou, nakouknout však můžeme do německého konfigurátoru, kde u vrcholného benzinového kombíku najdeme sumu 42 925 Eur (cca 1 192 000 Kč). To oproti základní ceně hatchbacku, který u našich sousedů vychází na 39 000 Eur (1 083 000 Kč) představuje opravdu citelné zvýšení, zčásti je však na vině ten fakt, že Golf R Variant je k dispozici pouze se šestistupňovým automatem DSG, zatímco méně praktická verze je k mání také s manuálem.
Pokud však hatchback osadíte samočinnou převodovkou, rázem jste na sumě 40 950 Eur (1 137 000 Kč), pročež se nám rozdíl smrskává na 55 tisíc korun. Stejná politika nejspíše bude zachována také v českých luzích a hájích, kde Golf R doplněný automatem DSG vychází na 975 900 Kč. Pokud tedy k této sumě připočteme zjištěný rozdíl, dostáváme se na částku okolo 1 030 000 Kč.
Za tuto sumu dostanete kromě jiného dvoulitrový čtyřválec TSI, který na všechna čtyři kola posílá rovných 300 koní. S tímto výkonem je přitom možné zdolat stovku za 5,1 sekundy, tedy o nějaké dvě desetiny pomaleji než u hatchbacku. Počítat pak můžete rovněž s nejvyšší rychlostí 250 km/h, zatímco ona v úvodu proklamovaná spotřeba byla vypočítána na průměrných 7 l/100 km.
VW Golf R Variant je k mání pouze s automatem DSG, pročež jeho cena leze nad milion korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch