Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf R Variant má svou cenu, 300 koní v kombíku pod milion nekoupíte
3.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kombi je k mání pouze s automatem DSG, který německou cenu žene na 42 925 Eur. Na českém trhu ale bude novinka o poznání levnější.
Německá automobilka v poslední době řádně přiložila pod kotel s ostrými kombíky. Na sklonku loňského roku jsme si tak mohli představit Golf R Variant, letos pro změnu přišla řada na Golf GTD Variant, a to za stavu, kdy pro standardní Golf nenabízí ani motor 1,8 TSI a GTI jako kombík nekoupíte. Zájemci o rychlé svezení s almarou za zády tak rázem mohou vybírat mezi benzinovými oktany či dieselovými cetany, podle čehož se bude odvíjet také jejich akcelerace, spotřeba a zejména pořizovací cena. Zatímco u „producenta sazí“ se očekává prohra v první kategorii a výhra ve druhých dvou, Golf R Variant je pro změnu žíznivější a také dražší.
České ceny aktuálně ještě k dispozici nejsou, nakouknout však můžeme do německého konfigurátoru, kde u vrcholného benzinového kombíku najdeme sumu 42 925 Eur (cca 1 192 000 Kč). To oproti základní ceně hatchbacku, který u našich sousedů vychází na 39 000 Eur (1 083 000 Kč) představuje opravdu citelné zvýšení, zčásti je však na vině ten fakt, že Golf R Variant je k dispozici pouze se šestistupňovým automatem DSG, zatímco méně praktická verze je k mání také s manuálem.
Pokud však hatchback osadíte samočinnou převodovkou, rázem jste na sumě 40 950 Eur (1 137 000 Kč), pročež se nám rozdíl smrskává na 55 tisíc korun. Stejná politika nejspíše bude zachována také v českých luzích a hájích, kde Golf R doplněný automatem DSG vychází na 975 900 Kč. Pokud tedy k této sumě připočteme zjištěný rozdíl, dostáváme se na částku okolo 1 030 000 Kč.
Za tuto sumu dostanete kromě jiného dvoulitrový čtyřválec TSI, který na všechna čtyři kola posílá rovných 300 koní. S tímto výkonem je přitom možné zdolat stovku za 5,1 sekundy, tedy o nějaké dvě desetiny pomaleji než u hatchbacku. Počítat pak můžete rovněž s nejvyšší rychlostí 250 km/h, zatímco ona v úvodu proklamovaná spotřeba byla vypočítána na průměrných 7 l/100 km.
VW Golf R Variant je k mání pouze s automatem DSG, pročež jeho cena leze nad milion korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 09:59 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie