VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní

Do Golfu se nedostane ani 90-, ani 110koňová verze motoru 1,0 TSI z Pola, ale nová verze s až 115 koňmi. Oproti 1,2 HTP bude o 11 kg lehčí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní

12.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Do Golfu se nedostane ani 90-, ani 110koňová verze motoru 1,0 TSI z Pola, ale nová verze s až 115 koňmi. Oproti 1,2 HTP bude o 11 kg lehčí.

Největší hvězdou koncernu Volkswagen na pro něj oblíbeném Vienna Motor Symposium byl formálně nový šestiválec 3,0 TDI od Audi, ještě zajímavější věci jsme se ale dozvěděli od šéfa vývoje skupiny stran novinek samotného VW. Ten nejprve řekl pár nových detailů k 10stupňovému automatu a zveřejnil také, že sériové provedení Golfu R 400 může mít i přes 400 koní. Ani tím ale neskončil, neboť se otřel také dvě další chystané záležitosti - tříválcový motor pro Golf a elektrické turbo.

Začneme-li tím o poznání hmatatelnějším, pak nejde o úplnou novinku. Že se tříválec chystá i do kompaktů VW, víme už od loňska a zkraje letošního roku jsme vám tuto spekulaci mohli i potvrdit z oficiálních zdrojů. Tehdy jsme vycházeli z toho, že Golf sáhne po vyšší výkonové specifikaci motoru 1,0 TSI známé z facelitovaného Pola, nakonec tomu ale bude jinak.

Heinz-Jakob Neusser ve Vídni uvedl, že pod kapotou Golfu bude motor naladěn na výkon až 115 koní a točivý moment nejvýše 200 Nm. Dále zveřejnil, že k dispozici bude též verze schopná spalovat zemní plyn a prozradil i pár dalších specifikací - ve srovnání s nejen u nás nechvalně proslulým tříválcem HTP bude lehčí o 11 kg, oproti srovnatelnému čtyřválci pak má ušetřit na váze okolo 30 kg. To je jistě plus, po zkušenostech s Cliem 0,9 TCe se ale každého dalšího oturbeného tříválce se skvělými papírovými parametry poněkud děsíme, jeho vrozené neduhy se totiž odstraňují těžko. Ale teprve uvidíme, jak se s nimi vypořádá Volkswagen.

Krom tohoto faktu doktor Neusser zmínil i snahu vdechnout život řešení zvanému Electric Booster, turbodmychadlu poháněnému elektřinou. Detaily neuvedl žádné, obecně ale nejde o nový nápad a také jeho hlavním smyslem je zvýšit provozní efektivitu motorů. Podle Heinze-Jakoba Neussera má být VW v roce 2018 nejen největším, ale také „nejzelenějším” výrobcem aut světa a i výše zmíněné novinky tomu mají pomoci. Závěrem nezbývá, než se zeptat, za jakou cenu jsou Němci ochotni tyto cíle naplnit - snad ne za každou...


VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní - 1 - Test VW Golf VII R 2014 034VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní - 2 - Test VW Golf VII R 2014 037VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní - 3 - Test VW Golf VII R 2014 036VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní - 4 - Test VW Golf VII R 2014 042VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní - 5 - Test VW Golf VII R 2014 044VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní - 6 - Test VW Golf VII R 2014 047VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní - 7 - Test VW Golf VII R 2014 117VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní - 8 - Test VW Golf VII R 2014 118VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní - 9 - Test VW Golf VII R 2014 120
Představa tříválcového TSI pod kapotou Golfu nás příliš nedojímá, postavit by z něj ale bylo možné pěkný vidlicový šestiválec s objemem 2,0 litru a dvojitým přeplňováním třeba pro ještě silnější verzi Golfu R...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.