Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní
12.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Do Golfu se nedostane ani 90-, ani 110koňová verze motoru 1,0 TSI z Pola, ale nová verze s až 115 koňmi. Oproti 1,2 HTP bude o 11 kg lehčí.
Největší hvězdou koncernu Volkswagen na pro něj oblíbeném Vienna Motor Symposium byl formálně nový šestiválec 3,0 TDI od Audi, ještě zajímavější věci jsme se ale dozvěděli od šéfa vývoje skupiny stran novinek samotného VW. Ten nejprve řekl pár nových detailů k 10stupňovému automatu a zveřejnil také, že sériové provedení Golfu R 400 může mít i přes 400 koní. Ani tím ale neskončil, neboť se otřel také dvě další chystané záležitosti - tříválcový motor pro Golf a elektrické turbo.
Začneme-li tím o poznání hmatatelnějším, pak nejde o úplnou novinku. Že se tříválec chystá i do kompaktů VW, víme už od loňska a zkraje letošního roku jsme vám tuto spekulaci mohli i potvrdit z oficiálních zdrojů. Tehdy jsme vycházeli z toho, že Golf sáhne po vyšší výkonové specifikaci motoru 1,0 TSI známé z facelitovaného Pola, nakonec tomu ale bude jinak.
Heinz-Jakob Neusser ve Vídni uvedl, že pod kapotou Golfu bude motor naladěn na výkon až 115 koní a točivý moment nejvýše 200 Nm. Dále zveřejnil, že k dispozici bude též verze schopná spalovat zemní plyn a prozradil i pár dalších specifikací - ve srovnání s nejen u nás nechvalně proslulým tříválcem HTP bude lehčí o 11 kg, oproti srovnatelnému čtyřválci pak má ušetřit na váze okolo 30 kg. To je jistě plus, po zkušenostech s Cliem 0,9 TCe se ale každého dalšího oturbeného tříválce se skvělými papírovými parametry poněkud děsíme, jeho vrozené neduhy se totiž odstraňují těžko. Ale teprve uvidíme, jak se s nimi vypořádá Volkswagen.
Krom tohoto faktu doktor Neusser zmínil i snahu vdechnout život řešení zvanému Electric Booster, turbodmychadlu poháněnému elektřinou. Detaily neuvedl žádné, obecně ale nejde o nový nápad a také jeho hlavním smyslem je zvýšit provozní efektivitu motorů. Podle Heinze-Jakoba Neussera má být VW v roce 2018 nejen největším, ale také „nejzelenějším” výrobcem aut světa a i výše zmíněné novinky tomu mají pomoci. Závěrem nezbývá, než se zeptat, za jakou cenu jsou Němci ochotni tyto cíle naplnit - snad ne za každou...









Představa tříválcového TSI pod kapotou Golfu nás příliš nedojímá, postavit by z něj ale bylo možné pěkný vidlicový šestiválec s objemem 2,0 litru a dvojitým přeplňováním třeba pro ještě silnější verzi Golfu R...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 10 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 11 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321