Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní
12.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Do Golfu se nedostane ani 90-, ani 110koňová verze motoru 1,0 TSI z Pola, ale nová verze s až 115 koňmi. Oproti 1,2 HTP bude o 11 kg lehčí.
Největší hvězdou koncernu Volkswagen na pro něj oblíbeném Vienna Motor Symposium byl formálně nový šestiválec 3,0 TDI od Audi, ještě zajímavější věci jsme se ale dozvěděli od šéfa vývoje skupiny stran novinek samotného VW. Ten nejprve řekl pár nových detailů k 10stupňovému automatu a zveřejnil také, že sériové provedení Golfu R 400 může mít i přes 400 koní. Ani tím ale neskončil, neboť se otřel také dvě další chystané záležitosti - tříválcový motor pro Golf a elektrické turbo.
Začneme-li tím o poznání hmatatelnějším, pak nejde o úplnou novinku. Že se tříválec chystá i do kompaktů VW, víme už od loňska a zkraje letošního roku jsme vám tuto spekulaci mohli i potvrdit z oficiálních zdrojů. Tehdy jsme vycházeli z toho, že Golf sáhne po vyšší výkonové specifikaci motoru 1,0 TSI známé z facelitovaného Pola, nakonec tomu ale bude jinak.
Heinz-Jakob Neusser ve Vídni uvedl, že pod kapotou Golfu bude motor naladěn na výkon až 115 koní a točivý moment nejvýše 200 Nm. Dále zveřejnil, že k dispozici bude též verze schopná spalovat zemní plyn a prozradil i pár dalších specifikací - ve srovnání s nejen u nás nechvalně proslulým tříválcem HTP bude lehčí o 11 kg, oproti srovnatelnému čtyřválci pak má ušetřit na váze okolo 30 kg. To je jistě plus, po zkušenostech s Cliem 0,9 TCe se ale každého dalšího oturbeného tříválce se skvělými papírovými parametry poněkud děsíme, jeho vrozené neduhy se totiž odstraňují těžko. Ale teprve uvidíme, jak se s nimi vypořádá Volkswagen.
Krom tohoto faktu doktor Neusser zmínil i snahu vdechnout život řešení zvanému Electric Booster, turbodmychadlu poháněnému elektřinou. Detaily neuvedl žádné, obecně ale nejde o nový nápad a také jeho hlavním smyslem je zvýšit provozní efektivitu motorů. Podle Heinze-Jakoba Neussera má být VW v roce 2018 nejen největším, ale také „nejzelenějším” výrobcem aut světa a i výše zmíněné novinky tomu mají pomoci. Závěrem nezbývá, než se zeptat, za jakou cenu jsou Němci ochotni tyto cíle naplnit - snad ne za každou...









Představa tříválcového TSI pod kapotou Golfu nás příliš nedojímá, postavit by z něj ale bylo možné pěkný vidlicový šestiválec s objemem 2,0 litru a dvojitým přeplňováním třeba pro ještě silnější verzi Golfu R...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 5 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 7 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 8 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 10 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva