Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf 1,0 TSI: více k novému tříválci pro Golf, bude mít 115 koní
12.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Do Golfu se nedostane ani 90-, ani 110koňová verze motoru 1,0 TSI z Pola, ale nová verze s až 115 koňmi. Oproti 1,2 HTP bude o 11 kg lehčí.
Největší hvězdou koncernu Volkswagen na pro něj oblíbeném Vienna Motor Symposium byl formálně nový šestiválec 3,0 TDI od Audi, ještě zajímavější věci jsme se ale dozvěděli od šéfa vývoje skupiny stran novinek samotného VW. Ten nejprve řekl pár nových detailů k 10stupňovému automatu a zveřejnil také, že sériové provedení Golfu R 400 může mít i přes 400 koní. Ani tím ale neskončil, neboť se otřel také dvě další chystané záležitosti - tříválcový motor pro Golf a elektrické turbo.
Začneme-li tím o poznání hmatatelnějším, pak nejde o úplnou novinku. Že se tříválec chystá i do kompaktů VW, víme už od loňska a zkraje letošního roku jsme vám tuto spekulaci mohli i potvrdit z oficiálních zdrojů. Tehdy jsme vycházeli z toho, že Golf sáhne po vyšší výkonové specifikaci motoru 1,0 TSI známé z facelitovaného Pola, nakonec tomu ale bude jinak.
Heinz-Jakob Neusser ve Vídni uvedl, že pod kapotou Golfu bude motor naladěn na výkon až 115 koní a točivý moment nejvýše 200 Nm. Dále zveřejnil, že k dispozici bude též verze schopná spalovat zemní plyn a prozradil i pár dalších specifikací - ve srovnání s nejen u nás nechvalně proslulým tříválcem HTP bude lehčí o 11 kg, oproti srovnatelnému čtyřválci pak má ušetřit na váze okolo 30 kg. To je jistě plus, po zkušenostech s Cliem 0,9 TCe se ale každého dalšího oturbeného tříválce se skvělými papírovými parametry poněkud děsíme, jeho vrozené neduhy se totiž odstraňují těžko. Ale teprve uvidíme, jak se s nimi vypořádá Volkswagen.
Krom tohoto faktu doktor Neusser zmínil i snahu vdechnout život řešení zvanému Electric Booster, turbodmychadlu poháněnému elektřinou. Detaily neuvedl žádné, obecně ale nejde o nový nápad a také jeho hlavním smyslem je zvýšit provozní efektivitu motorů. Podle Heinze-Jakoba Neussera má být VW v roce 2018 nejen největším, ale také „nejzelenějším” výrobcem aut světa a i výše zmíněné novinky tomu mají pomoci. Závěrem nezbývá, než se zeptat, za jakou cenu jsou Němci ochotni tyto cíle naplnit - snad ne za každou...
Představa tříválcového TSI pod kapotou Golfu nás příliš nedojímá, postavit by z něj ale bylo možné pěkný vidlicový šestiválec s objemem 2,0 litru a dvojitým přeplňováním třeba pro ještě silnější verzi Golfu R...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 46 minutami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 2 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 3 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1