Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW dostal odklad, řešení Dieselgate musí předložit do 21. dubna 2016
25.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Původně měl soudce dostat na stůl způsob, jakým bude Dieselgate vyřešena, do včerejška. Hledání cesty je ale náročné a potřebuje delší čas.
Poslední etapou vývoje kauzy Dieselgate bylo stanovení termínu americkým soudem, do kdy musí být na stole konečné řešení tzv. odpojovacího zařízení v dieselových VW na tamních silnicích, a to takové, na kterém se obě strany shodnou. Termín vypršel včera, 24. března, ovšem soudce Charles Breyer, autor původního termínu, lhůtu prodloužil do 21. dubna.
Jak Breyer, tak i úřady a zástupci Volkswagenu uvedli, že v hledání řešení byl učiněn velký pokrok. Přesto však zhruba měsíční termín nemusel být dostatečný a právě proto soudce lhůtu prodloužil. Neposkytl další detaily, ale jádro aktuálního sporu je jednoduché - zda EPA a CARB akceptují částečnou „opravu” postižených aut či nikoliv. Stoprocentní náprava totiž vůbec možná vůbec není reálná.
Pokud se strany nedohodnou do zmíněného dubnového data, Breyer nevyloučil možnost soudního líčení. V tu chvíli by americké ministerstvo zahraničí po VW požadovalo až 46 miliard dolarů (1,1 bilionu korun) za porušení amerických zákonů na ochranu životního prostředí. Dále je tu asi 500 občanskoprávních sporů, konsolidovaných do jednoho u soudce Breyera.
Volkswagen tedy má skutečně silnou motivaci nabídnout takové řešení, které budou ostatní strany ochotny akceptovat. Je-li pravdou oněch 46 miliard dolarů, všechno by bylo levnější než tohle. Včetně odkupování postižených aut od zákazníků, což je jedno z možných řešení. Je ale zatím obtížné říci, jaký výsledek je nejpravděpodobnější - ani ona maximální možná pokuta by v praxi nejspíše zdaleka nebyla uplatněna.
Motory TDI měly v USA označení Clean Diesel
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva