Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Beetle Dune 2014: terénní koncept se vrací, tentokrát možná půjde do výroby
9.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Beetle dostal vyšší světlou výšku, motor z Golfu GTI a svalnatý bodykit. Pokud budou reakce na něj příznivé, dočkáme se jej příští rok v sérii.
Psal se rok 2000, když Volkswagen oznámil, že na losangeleském autosalonu představí tehdy znovuzrozený Beetle ve verzi Dune. Ta dostala podvozek s vyšší světlou výškou, kterou bylo možné upravovat dokonce ve třech režimech, pohon všech kol a točivý 2,3litrový motor V5 kombinovaný se šestistupňovým manuálem. Tedy ingredience, které již tehdy zaujaly snad každého nadšence motorismu, k tomu tu navíc byl neobvyklý vzhled korunovaný odnímatelným střešním panelem. Vše tedy nahrávalo sériové výrobě, ta však nakonec nikdy zahájena nebyla.
O čtrnáct let později se ovšem u Volkswagenu rozhodli, že to zkusí znovu. Nyní samozřejmě již na nové platformě a se zcela novou technikou. Podle zdrojů ze zákulisí automobilky by totiž chystaný VW Beetle Dune měl dostat dvoulitrový motor TSI naladěný na 220 koní (stejně jako základní Golf GTI). Tuto sílu pak bude přenášet šestistupňový automat DSG, jemuž hodlá napomoci elektronický diferenciál XDS.
Momentálně sice není jasné, zda výkon zamíří pouze na přední nápravu, či na všechna čtyři kola, mnohem pravděpodobnější ale zřejmě bude první možnost. Tato koncepce by totiž i nadále zaručovala nízkou spotřebu, zatímco samotné terénní akvizice by si vzal na starosti vzhled vozu. Koneckonců, 19palcové ráfky s nízkoprofilovým pneu asi ostré kameny milovat nebudou.
Vyjma toho máme počítat také s patřičně nafouklými blatníky anebo populárními ochrannými pláty na přední i zadní spodní části, jistotou je pak i vyšší světlá výška. Nejistí jsme si ovšem ohledně sériové výroby. Jelikož ovšem obdobné kreace jsou momentálně kurzu, mohli bychom se prý v roce 2015 produkčního exempláře skutečně dočkat. Záležet bude hlavně na reakci publika v Detroitu, kde se Beetle Dune ukáže poprvé naživo.


Nový Volkswagen Beetle Dune se naživo ukáže příští týden v Detroitu
Původní verze z roku 2000 se kromě jiného vyznačovala i zajímavým přístrojovým štítem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 10 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321