Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Amarok V6 TDI vs. Golf GTD? Výsledek bratrovražedného sprintu překvapí
5.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
VW Amarok i přes příchod šestiválce neplatí zrovna za sprinterské náčiní. Vrcholný dieselový Golf by si tak s ním měl snadno poradit, jenže realita je jiná.
Během závodů na čtvrtmíli se často potkají různí zajímaví soupeři. Nemusí jít přitom jen o profesionální klání monster s tisíci koňmi pod kapotou, někdy stačí klání dvou vcelku obyčejných sériových aut. K jednomu takovému došlo v Jižní Africe, kde tamní Car Magazine proti sobě postavil Volkswageny Golf GTD a Amarok. V obou případech tedy šlo o dieselová auta, ovšem osazené odlišným agregátem a cílící na zcela jinou klientelu.
Než se přitom dostaneme k výsledkům, jen zmíníme, že hatchback dorazil ozbrojen dvoulitrovým turbodieselem, jenž posílá na přední kola 184 koní. Pick-up vůči tomu pohání třílitrový šestiválec TDI, který generuje 224 koní a 550 Nm. To není zase takový rozdíl, uvážíme-li mnohem vyšší hmotnost a horší aerodynamiku Amaroku. Jenže také je tu jeho pohon všech čtyř kol a osmistupňový automat.
Dopředu určit vítěze je těžké, tak nějak z podstaty věci by ale člověk sázel spíše na Golf. Jenže tento sprint má zcela jednoznačného vítěze v podobě Amaroku, který je v cíli o 0,7 sekundy rychleji. A není to jen pohonem 4x4, Golf mu nestačí po celý sprint a jen v závěru dosáhne nepatrně vyšší maximální rychlosti (144,05 km/h versus 142,1 km/h).
To je však podružná disciplína, králem je pick-up. Amarok je opravdu rychlejší celou dobu, ať už se vezme do úvahy zrychlení na dvacet, čtyřicet či sto kilometrů v hodině, stále je o zhruba sedm desetin rychlejší, při dosažení tempa 120 km/h má dokonce sekundový náskok. Překvapivé, tento pick-up opravdu není pomalý...
Pokud při sprintu sázíte VW Golf GTD místo na pick-up Amarok, překvapivě prohrajete
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva