Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024 | Petr Prokopec
Pokud na jednu startovní čáru postavíte srovnatelná auta od Audi, BMW, Mercedesu-AMG a VW, nutně čekáte, že Volkswagen bude poslední. Jenže Golf R je tak dobrý, že i s dražším koncernovým sourozencem vytírá podlahu. Jenže za jakou cenu?
V roce 2009 se Volkswagen vůbec poprvé pochlubil Golfem R. Ten v nabídce německé automobilky zastoupil dnes legendární verzi R32, která disponovala 3,2litrovým atmosférickým šestiválcem. Novinka zamířila dolů po stránce objemu i počtu válců, díky turbu však dvoulitrový čtyřválec produkoval víc výkonu. Jejich přenos na všechna čtyři kola pak dostala na povel manuální či automatická převodovka, přičemž VW v případě DSG uváděl čas 5,5 sekundy potřebný ke zdolání stovky.
Od té doby Němci v podstatě tento diamant brousí k větší a větší dokonalosti, zejména sedmá generace znamenala obrovský krok vpřed. Dnes nabízená „osmička” je v základu to samé auto, její pohonná jednotka ale produkuje už 333 koní, se kterými jste na stovce již za 4,6 sekundy. Pokud pak nesáhnete jen po čistě sériovém provedení, které je k mání od nepříliš lidových 1 367 900 Kč, ale v seznamu příplatků zaškrtnete také paket R-Performance, posune se omezovač nejvyšší rychlosti až na 270 km/h. Rázem zde tak máme nejrychlejší produkční Golf historie.
Stačí ovšem „eRko“ i na konkurenci? To se rozhodl zjistit Mat Watson z Carwow, kterému se za volantem Golfu R postavili jeho kolegové sedící v Audi S3, BMW M135i a Mercedesu-AMG A35. Ve všech případech je přitom možné počítat s přeplňovaným dvoulitrem, automatem a pohonem všech kol, což souboj dělá více než zajímavým. Zástupce čtyř kruhů navíc disponuje naprosto stejným pohonným ústrojím jako Golf R, je navíc o chlup lehčí (1 535 kg vs. 1 548 kg).
Ještě níž než tato dvojice se dostal Mercedes-AMG A35, jenž má na kontě jen 1 495 kg. Na druhé straně má k dispozici „pouze“ 306 koní,. BMW oproti tomu v celé skupince působí jako nejchudší příbuzný, neboť páruje 300 koní s 1 550 kily. V cíli tak mohl kompakt z Mnichova pouze překvapit, na nic takového ale nedošlo. Místo toho totiž celou prémiovou ligu vyškolil Golf R, tedy prozatímní výsledek oné 15leté evoluce.
Z britského úhlu pohledu to není dobrá vizitka hlavně pro Audi a Mercedes, jejichž auta jsou citelně dražší. Když se ale na souboj zadíváme z české kotliny, můžeme se začít s poněkud zakaboněným čelem koukat spíše směrem k VW. Golf R totiž není žádným lidovým vozem, ale naopak tím nejdražším z celé čtveřice, neboť za A35 dáte 1 291 070 Kč, zatímco S3 vás vyjde na 1 346 900 Kč a M135i na 1 358 800 Kč. Kde tedy budete utrácet, necháme na vás, faktem ale je, že my bychom stejně dali přednost Golfu R. Je to v jádru ještě dílo geniálního Josta Capita, který firmu opustil už v roce 2020, odtud pramení jeho výjimečnost, ze které zjevně těží dodnes.



Golf R dokáže s 333 koňmi zázraky, jeho cena vás ale možná bude šokovat stejně jako jeho dynamika. Na českém trhu totiž levněji pořídíte jeho konkurenci jak od Audi, tak od BMW či Mercedesu. Foto: Volkswagen
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
včeraKia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
včera„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
10.3.2025
Nejnovější články
K mání je velevzácná Škoda 110 LS ve stavu, který bere dech. Zasloužila by si „repatriovat” se vším všudy
před 8 hodinami14 let v prodeji bez nové generace: Nejstarší auta na evropském trhu smutně připomínají postupující úpadek kontinentu
před 10 hodinamiFaceliftovaný VW Golf kombi v testu Němců zabodoval i se „špatným” pohonem, jeho největší dnešní problém je jinde
před 11 hodinamiDrsná úprava už tak drsného SUV skoro nahání strach, víc než co jiného vypadá jako tank na kolech
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva