Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet

Brzdy každého auta mají pochopitelně někde svůj limit, ten spojený se standardními brzdami Tesly Model S Plaid o sobě ale dává znát až příliš brzy. Tentokrát po několika zastaveních ze střední rychlosti dokonce začaly hořet.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet

7.12.2021 | Petr Prokopec

Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet

/

Foto: Tesla

Brzdy každého auta mají pochopitelně někde svůj limit, ten spojený se standardními brzdami Tesly Model S Plaid o sobě ale dává znát až příliš brzy. Tentokrát po několika zastaveních ze střední rychlosti dokonce začaly hořet.

Na Teslu v poslední době prší kritika z trochu jiné strany, než je obvyklé. Nestojí za tím mizerná kvalita či špatná péče o zákazníky, nýbrž brzdy vrcholného Modelu S Plaid. Kalifornská automobilka jej dodává s 19palcovými koly a tomu adekvátními brzdovými kotouči. Ty přední tedy mají rozměr 355 milimetrů, zadní pak 365 mm. Něco takového je dostačující pro řadu aut, Plaid ale váží 2,2 tuny, kterým s výkonem přes 1 000 koní dodá rychlost 100 km/h asi za 2 sekundy. Pro něco takového to nepůsobí jako přijatelné řešení.

Že jím není, ukazuje i nejnovější video nadšenců z kanálu PlaidAF na Youtube. Ti si sice objednali lepší brzdový kit od společnosti Uplugged Performance, ovšem než dorazí, podrobili pořádné zátěži standardní brzdy. S vozem se tak opakovaně rozjeli na 160 km/h, aby jej následně co nejrychleji zastavili. Již po třech pokusech ovšem začal být v kabině cítit smrad z brzd a po osmi opakováních začaly hořet. Jejich teplota totiž vzrostla ze zhruba 170 stupňů Celsia, jichž dosáhly po běžném ježdění, až na 510 stupňů Celsia.

Tento test jen v kostce sumíruje, jak Model S Plaid nezvládá krotit svůj výkon. Jasně, při běžném ježdění s problém mít nebude, brzdy ale mají být šity na míru extrémního, nikoli obvyklého využití. Zvláště pak u sportovního modelu, který se chlubí nejlepším časem mezi elektromobily ze Severní smyčky Nürburgringu. Ostré kolo vůz zjevně musel absolvovat s jinými než sériovými brzdami, ty opakovaně selhávají i při mnohem menší zátěži.

Tesla si je kritiky vědoma, i proto již oznámila, že zákazníkům nabídne karbon-keramickou alternativu sadu, jejíž součástí jsou 410milimetrové kotouče na obou nápravách. Abyste je nicméně mohli nainstalovat, musíte sáhnout po příplatkových 21palcových kolech Arachnid. Za ně nicméně musíte zaplatit 4 800 USD (cca 108 000 Kč), přičemž dojezd v té chvíli klesá z uváděných 396 mil na 348 (tedy z 637 km na 560 km). Je tedy otázkou, kolik lidí po nich sáhne, samy brzdy totiž vychází na nemalých 20 000 USD (451 000 Kč).


Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet - 1 - Tesla Model S Plaid 2021 brzdy a kola 01Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet - 2 - Tesla Model S Plaid 2021 brzdy a kola 02Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet - 3 - Tesla Model S Plaid 2021 brzdy a kola 03Vrcholná Tesla Model S opět selhala, její slabé brzdy tentokrát začaly hořet - 4 - Tesla Model S Plaid 2021 brzdy a kola 04
Standardní brzdy Tesly Model S Plaid jsou evidentně neadekvátní potenciálu vozu. Pokud byste jej chtěli využít, potřebujete karbonové kousky. Ty ale budou k mání až v půli příštího roku, a to nikoliv levně. Navíc je třeba objednat rovněž 21palcová kola. Foto: Tesla

Zdroj: PlaidAF@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.