Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo zřejmě skončí s venkovním airbagem, nová XC90 jej už nedostane
2.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédská automobilka chce nehodám raději předcházet, než aby řešila jejich následky. Přednost tak dostává aktivní bezpečnost před tou pasivní.
Před více než rokem jsme vám představili test Volva V40, tedy vůbec prvního automobilu na světě, který do produkce dorazil s venkovním airbagem. Ten se aktivuje během kolizí s chodci při rychlosti od 20 do 50 km/h, přičemž zabránit má hlavně dopadu hlavy na tvrdý blok motoru. Viceprezident švédské automobilky Lex Kerssmakers však nyní naznačil, že tato technologie již nevyhovuje snahám značky o naprostou redukci fatálních zranění způsobených provozem modelů ze Skandinávie. A proto se neobjeví jak na chystané nové generaci XC90, tak zřejmě ani na dalších novinkách.
Tak rychlý konec airbagu, jehož vývoj stál jistě nemalé peníze, se zdá být opravdu překvapivým. Jenže Kerssmakers má po ruce vysvětlení, které je vcelku logické. Venkovní airbag totiž podle něj pouze snižuje následky havárie, jenže Volvo hodlá své modely vybavit všemi možnými systémy, které mají kolizím zabránit. Daná technologie by se tak ve výsledku jevila jen jako zbytečná kila na palubě, jež navyšují spotřebu a snižují dynamiku.
V případě nového Volva XC90 je navíc důvod prozaičtější, přičemž hledat jej můžeme v typu karoserie. Kerssemakers totiž naznačuje, že „chodci musí přistát na měkkém. Jenže pokud je auto vysoké, přistanou na měkké ploše tak jako tak. A proto momentálně neuvažujeme o tom, že by nová generace airbag pro chodce dostala.“ U dalších modelů pak platí výše zmíněné, tedy, že důležitá je prevence a nikoliv řešení následku.
„V oblasti aktivní bezpečnosti se posunujeme stále více dopředu, kde kupříkladu máme jako standard systém City Safety. Mimo to je k dispozici také detekce chodců a cyklistů, díky čemuž auto spíše zastaví, než aby bouralo, a to je rozhodně lepší. Proto se daleko více zaměřujeme na aktivní než na pasivní bezpečnost, z kteréhožto důvodu bych navyšující počet airbagů neviděl jakožto pokrokové myšlení.“ Kromě toho viceprezident Volva jen potvrdil, že nové SUV dostane již od zahájení prodeje hybridní verzi, která bude produkovat nějakých 600 Nm. O té jsme se ale již více rozepsali v samostatném článku, na závěr tak můžeme zmínit jedno zásadní překvapení. A sice koncept, který Volvo chystá na lednový Detroit. XC90 jím přitom není, místo toho máme počítat s předzvěstí vzdálenější budoucnosti.
Venkovní airbag se představil v loňském roce. Dlouhého trvání však zřejmě tento prvek pasivní bezpečnosti mít nebude
Zdroj: GoAuto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie