Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo XC90 Polestar: do výroby asi nedorazí, ale kouká se na něj hezky (ilustrace)
28.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédská značka sice představí několik motorizací a výbav, sportovní verze mezi nimi ale bude chybět. Vrcholem je tedy i nadále 400 hybridních koní.
Ačkoliv jsme se v souvislosti se zahájením moskevského autosalonu dočkali v posledních dnech řady novinek, tou nejzásadnější je příchod druhé generace Volva XC90. Ta sice bude naživo debutovat až na počátku října v Paříži, tento týden se ovšem nese ve znamení virtuální premiéry. Včera jsme si navíc řekli, jaká má být budoucnost švédské automobilky a prohlédli si živé fotky XC90 z novinářské prezentace, dnes se tak pro změnu můžeme zabývat jistými spekulacemi.
Ty se zaměřují na verzi Polestar, kterou již stihl neoficiálně „navrhnout“ kreslíř X-Tomi. Ten vozu dodal tradiční modrý lak, snížený podvozek, obří pětipaprsková litá kola a mírně pozměněný čelní nárazník. Nechybí pak ani loga „polárky“, i bez nich by ovšem vůz vypadal působivě. V tomto případě však zůstane pouze u snění, v reálném světě ale vůz neuvidíme.
Produktový šéf značky Lex Kerssemakers totiž již uvedl, že Volvo sice zvažuje plejádu modelů Polestar, nové SUV XC90 však mezi nimi chybí. I nadále tedy můžeme počítat s maximálním výkonem 400 koní, který na všechna čtyři kola pošle hybridní provedení T8 TwinEngine. Pokud ovšem zatoužíte po ryze benzinovém provedení T6, bude vám muset stačit koní 320.
Mimo tyto pohonné jednotky dorazí také verze T5 naladěná na 254 koní, zatímco diesely budou zastupovat modely D5 (225 koní, 470 Nm, 6 l/100 km) a D4 (190 koní, 400 Nm, 5 l/100 km). V případě druhého zmiňovaného exempláře pak již známe cenu, která startuje na sumě 1 329 000 Kč. K mání by však takový vůz měl být až ve druhé polovině příštího roku.

Volvo XC90 Polestar se ukázalo na neoficiální ilustraci, reálně však nevznikne
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před hodinouPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Cremona: Test WorldWCR 2. den včera 18:01
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství včera 08:00
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
- Augusto Fernandez nahradí Oliveiru také při GP Kataru 2.4.2025
Nejnovější články
Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
před 50 minutamiK mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
před 22 minutamiLada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před hodinouKie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 3 hodinamiPorsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před 4 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.05. 12:16 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) před 3 hodinami - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? včera - abgx1
- BMW Divize včera - pavproch
- S větrem ve vlasech.... včera - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.03. 20:18 - řidičBOB
- Onboard videa 04.03. 19:57 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch