Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo XC90 Polestar: do výroby asi nedorazí, ale kouká se na něj hezky (ilustrace)
28.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédská značka sice představí několik motorizací a výbav, sportovní verze mezi nimi ale bude chybět. Vrcholem je tedy i nadále 400 hybridních koní.
Ačkoliv jsme se v souvislosti se zahájením moskevského autosalonu dočkali v posledních dnech řady novinek, tou nejzásadnější je příchod druhé generace Volva XC90. Ta sice bude naživo debutovat až na počátku října v Paříži, tento týden se ovšem nese ve znamení virtuální premiéry. Včera jsme si navíc řekli, jaká má být budoucnost švédské automobilky a prohlédli si živé fotky XC90 z novinářské prezentace, dnes se tak pro změnu můžeme zabývat jistými spekulacemi.
Ty se zaměřují na verzi Polestar, kterou již stihl neoficiálně „navrhnout“ kreslíř X-Tomi. Ten vozu dodal tradiční modrý lak, snížený podvozek, obří pětipaprsková litá kola a mírně pozměněný čelní nárazník. Nechybí pak ani loga „polárky“, i bez nich by ovšem vůz vypadal působivě. V tomto případě však zůstane pouze u snění, v reálném světě ale vůz neuvidíme.
Produktový šéf značky Lex Kerssemakers totiž již uvedl, že Volvo sice zvažuje plejádu modelů Polestar, nové SUV XC90 však mezi nimi chybí. I nadále tedy můžeme počítat s maximálním výkonem 400 koní, který na všechna čtyři kola pošle hybridní provedení T8 TwinEngine. Pokud ovšem zatoužíte po ryze benzinovém provedení T6, bude vám muset stačit koní 320.
Mimo tyto pohonné jednotky dorazí také verze T5 naladěná na 254 koní, zatímco diesely budou zastupovat modely D5 (225 koní, 470 Nm, 6 l/100 km) a D4 (190 koní, 400 Nm, 5 l/100 km). V případě druhého zmiňovaného exempláře pak již známe cenu, která startuje na sumě 1 329 000 Kč. K mání by však takový vůz měl být až ve druhé polovině příštího roku.
Volvo XC90 Polestar se ukázalo na neoficiální ilustraci, reálně však nevznikne
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva