Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo ukázalo, jak testovalo bezpečnost nové XC40. Je to nejmenší švédský tank
25.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volvo si tradičně zakládá na bezpečnosti svých aut a slevit z toho nehodlá ani v době, kdy její auta nepřipomínají tanky svým vzhledem. Odolností zjevně ano.
Ve světě automobilů se synonymem pro bezpečnost stala švédská značka Volvo. Ta nám v minulém týdnu představila novou XC40, své vůbec nejmenší SUV. Na rozdíl od skoro nerozbitné XC60 tak mohou panovat pochybnosti, zda je i tento stroj tím správným švédským tankem, zda při nehodě vydrží to, na co jsme u Volv zvyklí. Švédové tady ale nechtějí nechat nikoho na pochybých.
Svědčí o tom nejen pár fotek z oficiální sady, ale především nové video mapující interní simulaci nárazu z boku. Ta je prováděna vystřelením pevné bariéry v rychlosti 50 km/h, což je pro auto jedním z nejnepříjemnějších nárazů, které může utrpět - deformační zóny na boku jsou velmi malé. U Volva si ale ani s tím zjevně nemusíte dělat hlavu, testem prošlo jako nůž máslem. Čekat tak lze i pět hvězd od Euro NCAP, zvláště když součástí standardní výbavy je systém City Safety či aktivní monitoring jízdních pruhů. Mimo to lze počítat s detekcí dopravního značení, kontrolou trakce či mnoha asistenčními systémy, jenž třeba zabraňují vozu v neúmyslném vyjetí z vozovky.
S touto výbavou (Momentum) je nové Volvo XC40 aktuálně k mání od 1 033 000 Kč. Za tuto nemalou sumu přitom dostáváte verzi D4 AWD doplněnou osmistupňovým automatem, stejná převodovka je pak ostatně spárována i s druhou dostupnou variantou T5 AWD, jenž vychází na 1 085 000 Kč. Od příštího roku ale budou k dispozici i levnější varianty.
Stran toho lze zmínit ještě unikátní strategii prodeje Care by Volvo, jenž do značné míry připomíná operativní leasing. Jen s tou výjimkou, že vůz vám na konci splátek zůstává. Jinak ale za auto platíte průběžně a v ceně je i veškerá průběžná péče, která je v případě provozu vozu třeba, asistenční služby nevyjímaje. Tento způsob nabytí nových Volv by postupně měl být k dispozici ve všech zemích pro všechny modely, zatím ale v české nabídce Volva nefiguruje.




Nové Volvo XC40 stran bezpečnosti plně odpovídá standardům švédské značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB