Volvo S90 T6 a D5 při akceleraci až na 242 km/h. Jede i zní příjemně, ale falešně (videa)

Švédský sedan osazený dieselovým dvoulitrem zevnitř kabiny rozhodně nezní jako traktor. Benzinová verze T6 pak dokonce připomíná osmiválec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volvo S90 T6 a D5 při akceleraci až na 242 km/h. Jede i zní příjemně, ale falešně (videa)

8.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo S90 T6 a D5 při akceleraci až na 242 km/h. Jede i zní příjemně, ale falešně (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švédský sedan osazený dieselovým dvoulitrem zevnitř kabiny rozhodně nezní jako traktor. Benzinová verze T6 pak dokonce připomíná osmiválec.

O novém Volvu S90 jsme si již řekli hezkou řádku věcí. Víme, že v Americe bude každý exemplář již standardně osazen částečným autopilotem. Známe také české ceny i fakt, že švédská automobilka chystá ostré provedení Polestar, v jehož případě poladěný čtyřválec ve spolupráci s elektromotorem nabídne 600 koní. Prozatím však nikde nepadla zmínka o zvukovém generátoru.

Tato technologie přestává být v poslední době ojedinělá, místo toho ji automobilky pěchují pod kapotu prakticky každé novinky a někde předvádí až smutně primitivní představení. A výjimkou nejsou ani všemožné varianty švédského sedanu, jak nám ostatně dokazuje nejnovější dvojice videí. Ta mapuje akceleraci variant T6 a D5 z klidu na více jak 200 km/h, přičemž zejména u dieselu není patrný klasický traktorový zvuk.

Pravda, na jednu stranu bychom mohli obdivovat Volvo, nakolik se mu povedlo nové jednotky Drive-E odladit a jakým způsobem je utlumena kabina. Nicméně ze záběrů zevnitř kabiny lze jasně slyšet příjemný zvuk, který bychom čekali spíše u benzinového motoru. Verze T6 pak dokonce naznačuje, že pod kapotou se jí skrývá dvojnásobný počet válců než ve skutečnosti.

Jak jsme ovšem uvedli výše, zvukové generátory dnes opravdu nejsou výjimečné a dalo se očekávat, že trochu zajímavější než čtyřválcovou tóninou bude chtít slechy svých zákazníků oblažit i Volvo. Jak moc jste zvolenému řešení naklonění, budete nejlépe vědět sami, dynamika verze T6 na každý pád neurazí...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše