Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo licencovalo své technologie čínskému Geely, co jiného mu asi zbývalo
14.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínská „matka“ si od Volva vybírá své „dividendy“. Švédové koncernu Geely postoupí licenci na platformu a několik dalších komponentů.
V roce 2010 se švédská automobilka Volvo stala součástí čínského koncernu Geely Automobile Holdings. Co všechno odprodej znamenal pro relativně malou severskou značku, se patrně dozvíme, až když začnou mluvit její bývalí zaměstnanci, navenek se nicméně zdá, že Volvo má svou kýženou autonomii, vyvíjí, co potřebuje a investor je schopen k tomu dodat prostředky.
Těch má čínská strana jistě dost. Jak jsme podrobněji popsali v materiálu věnovanému tamnímu plagiátorství a vykrádání duševního vlastnictví, Geely patřilo a jistě stále patří v tomto směru ke špičce a Volvo asi nekupovalo se zcela čestnými úmyly. Jeho poslední produkty prodávané pod značkami Emgrand, Gleagle, Englon a Geely sice začínají nabírat poněkud originálnější podobu, tím se ale nenechte zmást, kopírovat se dají i technologie či součástky a Čína v tomto směru jistě nepoleví.
Výhoda Geely spočívá hlavně v tom, že poté, co postavila své podnikání na naprosto otevřeném kradení cizích nápadů, je dnes v pozici, kdy mohla nákupem Volva část svých bývalých pofiderních praktik zlegalizovat a pokračuje v tom neustále. Agentura Reuters před pár dny informovala o podepsání několika „dohod o technologické spolupráci“ mezi Volvem a Geely. Za vznešeně znějící spoluprací se neskrývá nic jiného, než postoupení některých licencí čínskému partnerovi. Konkrétně se jedná o platformu pro vozy střední třídy, blíže neupřesněné bezpečnostní technologie a systém kontroly kvality vzduchu v kabině.
Volvo, přestože jistě nemá na výběr, za to dostane příležitost ve větší míře proniknout na čínský trh s kompletní podporou mateřského koncernu, což může být pro Švédy v jistém smyslu i výhodné. Firma se totiž potýká s citelným oslabením pozic v Evropě a Severní Americe. Snadné to ale mít nebude.
Geely se o platformu a technologie Volva zajímá především proto, aby mohlo s jejich pomocí na domácím trhu rozjet produkci nové luxusní značky. Přestože se zdá být tamní obchodní prostor bezedný, ani čínský zákazník není tak hloupý, aby kupoval produkt s cizí značkou, když může dostat tu samou techniku poněkud levněji, tím spíš, když Volvo nemá v Číně zdaleka takové jméno jako třeba Audi, BMW či Mercedes.
Odsuzovat Číňany za to, že nakládají s vlastním majetkem podle svého uvážení, by jistě byla omezenost. Morálnost takového postupu ale zpochybnitelná je, když je zřejmé, jakým způsobem k prostředkům na nákup Volva přišli. Bohužel na to si už za pár let vzpomene jen málokdo - jak jsme zmínili už dříve, je to takový čínský automobilový sen. Cesta, jak se na výsluní doslova prokrást a přitom nakonec zůstat z právního hlediska bez poksvrny...














Čínská strana od své švédské dcery nejmodernější technologie zatím nepotřebuje
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 32 minutamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
23.1.2025Šéf BMW Oliver Zipse skončí, jeho kontrakt už nebude obnoven
24.1.2025Lewis Hamilton se poprvé ukázal v rudo-žlutých barvách Ferrari a „zlomil internet”, reakce ukazuje hlavní důvod jeho přestupu
24.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva