Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo licencovalo své technologie čínskému Geely, co jiného mu asi zbývalo
14.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínská „matka“ si od Volva vybírá své „dividendy“. Švédové koncernu Geely postoupí licenci na platformu a několik dalších komponentů.
V roce 2010 se švédská automobilka Volvo stala součástí čínského koncernu Geely Automobile Holdings. Co všechno odprodej znamenal pro relativně malou severskou značku, se patrně dozvíme, až když začnou mluvit její bývalí zaměstnanci, navenek se nicméně zdá, že Volvo má svou kýženou autonomii, vyvíjí, co potřebuje a investor je schopen k tomu dodat prostředky.
Těch má čínská strana jistě dost. Jak jsme podrobněji popsali v materiálu věnovanému tamnímu plagiátorství a vykrádání duševního vlastnictví, Geely patřilo a jistě stále patří v tomto směru ke špičce a Volvo asi nekupovalo se zcela čestnými úmyly. Jeho poslední produkty prodávané pod značkami Emgrand, Gleagle, Englon a Geely sice začínají nabírat poněkud originálnější podobu, tím se ale nenechte zmást, kopírovat se dají i technologie či součástky a Čína v tomto směru jistě nepoleví.
Výhoda Geely spočívá hlavně v tom, že poté, co postavila své podnikání na naprosto otevřeném kradení cizích nápadů, je dnes v pozici, kdy mohla nákupem Volva část svých bývalých pofiderních praktik zlegalizovat a pokračuje v tom neustále. Agentura Reuters před pár dny informovala o podepsání několika „dohod o technologické spolupráci“ mezi Volvem a Geely. Za vznešeně znějící spoluprací se neskrývá nic jiného, než postoupení některých licencí čínskému partnerovi. Konkrétně se jedná o platformu pro vozy střední třídy, blíže neupřesněné bezpečnostní technologie a systém kontroly kvality vzduchu v kabině.
Volvo, přestože jistě nemá na výběr, za to dostane příležitost ve větší míře proniknout na čínský trh s kompletní podporou mateřského koncernu, což může být pro Švédy v jistém smyslu i výhodné. Firma se totiž potýká s citelným oslabením pozic v Evropě a Severní Americe. Snadné to ale mít nebude.
Geely se o platformu a technologie Volva zajímá především proto, aby mohlo s jejich pomocí na domácím trhu rozjet produkci nové luxusní značky. Přestože se zdá být tamní obchodní prostor bezedný, ani čínský zákazník není tak hloupý, aby kupoval produkt s cizí značkou, když může dostat tu samou techniku poněkud levněji, tím spíš, když Volvo nemá v Číně zdaleka takové jméno jako třeba Audi, BMW či Mercedes.
Odsuzovat Číňany za to, že nakládají s vlastním majetkem podle svého uvážení, by jistě byla omezenost. Morálnost takového postupu ale zpochybnitelná je, když je zřejmé, jakým způsobem k prostředkům na nákup Volva přišli. Bohužel na to si už za pár let vzpomene jen málokdo - jak jsme zmínili už dříve, je to takový čínský automobilový sen. Cesta, jak se na výsluní doslova prokrást a přitom nakonec zůstat z právního hlediska bez poksvrny...
Čínská strana od své švédské dcery nejmodernější technologie zatím nepotřebuje
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:09 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis